۲۹۵ مصدوم چهارشنبه‌سوری در سال ۹۷
۲۹۵ مصدوم چهارشنبه‌سوری در سال ۹۷
رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: شمار آسیب‌دیدگان چهارشنبه سوری در سال گذشته ۲۹۵ نفر بود که امیدواریم در سال جدید این تعداد کاهش یابد.

به گزارش قلم پرس، فرزاد رحمانی، رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سال گذشته ۲۹۵ مورد مصدوم ناشی از آسیب‌های چهارشنبه سوری داشتیم که البته  از اول اسفند تا امروز بیش از ۱۴ نفر مصدوم داریم.

وی با بیان اینکه بیشترین نواحی که آسیب می‌بینند، چشم و دست هستند که دچار سوختگی و تخلیه چشم و صدمه به روشنایی چشم می‌شوند، افزود: گروه سنی درگیر  ۶ تا ۱۸ سال است که بیشترین آسیب را در چهارشنبه آخر سال می‌بینند به طوریکه ۴۰ درصد آسیب‌ها، شامل این گروه سنی می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی استان با ابراز امیدواری از اینکه تعداد آسیب‌دیدگان ناشی از چهارشنبه سوری کاهش یابد، توضیح داد: البته برخی از آسیب‌دیدگان چهارشنبه سوری، رهگذرانی هستند که از محل تجمعات عبور می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه چهارشنبه آخر سال همانند  کرونا موضوع جدی است، گفت: از روزها قبل هشدارهای لازم برای عدم استفاده از مواد محترقه داده می‌شود تا مردم از جاهای شلوغ دوری کنند.

رحمانی متذکر شد: البته به خاطر ویروس کرونا، امیدواریم تا مردم از تجمعات و دید و بازدید در چهارشنبه امسال پرهیز کنند ولی در هر حالت، همکاران اورژانس در کنار نیروی انتظامی از ساعت ۱۷ عصر  در میادین شهر حضور خواهند داشت تا در صورت آسیب‌دیدگی بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده آسیب‌دیدگی بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و سطح آسیب‌دیده را  شستشو دهند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی استان با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا، تماس با ۱۱۵ دوبرابر شده است، گفت: تا قبل از شیوع این ویروس تماس‌ها درحدود ۹۰۰ الی یک هزار بود ولی الان به بیش از ۲ هزار تماس رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره سرایت ویروس کرونا ۱۴ روز است از این‌رو هر چقدر از تجمعات، مخصوصا در روز چهارشنبه سوری و خرید عید دوری کرده و در خانه بمانیم می‌توان به خوبی از خود محافظت کرد.