۱۳ آبان ماه روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار جهانی 
۱۳ آبان ماه روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار جهانی 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» با سبقه آمریکا در جهان، همخوانی با فلسفه انقلاب دارد، گفت: البته این شعار از ابتدا مخالفانی داشت که ناشی از برداشت‌های انحرافی از مباحث دینی است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در راهپیمایی یوم الله […]

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» با سبقه آمریکا در جهان، همخوانی با فلسفه انقلاب دارد، گفت: البته این شعار از ابتدا مخالفانی داشت که ناشی از برداشت‌های انحرافی از مباحث دینی است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در  سه راهی طالقانی تبریز  اظهار کرد: ابتدا باید آفرین به دانش‌آموزان و معلمان گفت که در روز ۱۳ آبان با حضور خود وظیفه ملی‌شان  را به نحو احسنت انجام داده‌اند و البته باید به دانشجویان و طلاب نیز آفرین گفت که به وظیفه دینی خود به خوبی عمل کردند.

وی افزود: آفرین به مردم حزب‌الله و قهرمان تبریز که به همراه هموطنان عزیز در کل شهرهای ایران اسلامی، یک‌صدا و یک‌دل فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

۱۳ آبان ماه روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار جهانی 

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه روز بسیار مهمی بوده و به یک معنا روز دانش‌آموز نامگذاری شده و به معنای دیگر روز دانشجو است، تصریح کرد: البته به بیان دیگر روز ۱۳ آبان ماه را می‌توان روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار جهانی نامید.

وی خاطرنشان کرد: نقش ۱۳ آبان در تبدیل شعار به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سبب پیشتازی در جوانگرایی ایران در استکبار‌ستیزی کرده است.

امام جمعه تبریز متذکر شد: جنایت آمریکا و استمرار آن تا ۱۳ آبان امسال از سوی رئیس جمهور آمریکا و فرارسیدن موعود شروع دور جدید تحریم‌های نفتی علیه ایران،  سبب شده تا شعار مرگ بر آمریکا به شعور ضد آمریکایی در سراسر جهان تبدیل شود.

وی بااشاره به اینکه  شعار مرگ بر آمریکا با کمک ملت ایران، نسبت به رفتارهای خصمانه آمریکا در کشور ایران اسلامی باز می‌گردد که با فلسفه انقلاب اسلامی نیز هم‌خوانی دارد، از این رو در بیان ریشه‌های شکل‌گیری این شعار می‌توان به ماهیت سلطه‌ستیزی، استکبار ستیزی، برائت از مستکبران، دشمن‌شناسی و بصیرت ملت ایران اشاره کرد که سابقه آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، حمایت آمریکا از رژیم پهلوی، تلاش برای مقابله با ملت ایران، ایجاد جنگ تحمیلی برای ایران، تحریم‌های اقتصادی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری اشاره کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اذعان داشت: البته شعار مرگ بر آمریکا از همان ابتدا مخالفانی داشته، برخی از آنها ناشی از برداشت‌های انحرافی از مباحث دینی اخلاقی نظیر  تعیین مصداق برای استکبار و یا پرهیز مومنان از گفتن نفرین و لعن مطرح شد، ولی تبار شناسی مخالفان نشان می‌دهد جریان ایجاد شده دارای پشتوانه اعتقادی برای بازگرداندن آمریکا به کشور صورت گرفته و هنوز این تفکر وجود دارد.

 کینه‌توزی آمریکا علیه کشور ایران در عرصه‌های مختلف قابل مشهود است

وی با تاکید به اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» بنا به عقلی، نقلی و عملی باید استمرار داشته باشد، تصریح کرد: کینه‌توزی آمریکا علیه کشور ایران اسلامی در قالب‌های مختلف از جمله جنگ رسانه‌ای و اقتصادی قابل مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: ایادی آمریکا در سراسر جهان برای کاهش نفرت عمومی از این  کشور هزینه می‌کند، از این رو شعار «مرگ بر آمریکا» به باور امام راحل دارای اثر وضعی و اثر عملی است.

وی اضافه کرد: حذف شعار «مرگ بر آمریکا» با هدف دفاع از این کشور یعنی وادار کردن مردم به توبه در نگاه به آمریکا است ولی امروز ادای این شعار توسط مردم قهرمان ایران فراگیر و جهانی شده است و تا تغییر راهبردها و سیاست‌های غلط آمریکا باید ادامه داشته باشد.

نباید فریب ترفندها و لبخند آمریکایی‌ها را بخوریم

امام جمعه تبریز با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان بسیجی مبنی بر  سه سفارش به آنها، گفت: ایشان در بیانات خود فرمودند که  هیچ‌گاه دشمنی آمریکا را فراموش نکرده و فریب لبخند آمریکا و دشمنی‌ها را نخورید چراکه آنها گاهی می‌گویند ما با ملت ایران مشکلی نداشته و با دولت این کشور مشکل داریم در حالیکه دروغ می‌گویند و دولت ایران بدون ملت کاره‌ای نیست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب در سفارش دوم خود فرمودند، روحیه مقاومت در برابر دشمن را تبلیغ کنیم که این از لحاظ عملی و نظری کار درستی است.

وی بیان کرد: سوم رهبر عظیم الشان انقلاب به جوانان مسوولیت‌پذیری در قبال مسئله پیشرفت کشور بود و حتی ایشان تاکید کردند که ترس و تنبلی را کنار گذاشته و نوآوری داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه ربع رشیدی در تبریز از جمله مصادیق این نوآوری‌های مدنظر رهبر انقلاب است که  در حال برگزاری بوده و همه باید از این نمایشگاه بازدید داشته باشند تا ببینید این جوانان کشور چه کارها کرده‌اند.

وی با اشاره به سه واقعه مهم روز ۱۳ آبان، بیان کرد: تبعید امام خمینی(ره)  در سال ۱۳۴۳، به شهادت رساندن دانش‌آموزان جلوی دانشگاه تهران توسط رژیم ستم‌شاهی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام از جمله مناسبت‌های این روز مهم است.

امام جمعه تبریز  با تشکر از همه اقشار مردمی که در این راهپیمایی شرکت کردند، یادآور شد: دشمن  اگر مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی که بیش از ۲ میلیون نفر از ایران برای زیارت قبر مطهر امام حسین(ع) رفته بودند را منعکس نکرد و صحنه‌های جذاب عاشقان را نشان نداد، می‌توانند امروز حضور عاشقان حسینی را که در آستانه ۲۸ صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) را در  شهرهای ایران و تبریز قهرمان ببینند که چگونه مردم قهرمان ایران با آرمان‌های امام راحل، اهداف بلند رهبر معظم انقلاب، وفاداری و تجدید عهد می‌کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم متذکر شد: دشمن باز هم بداند شعار ملت ایران همان شعار «مرگ بر آمریکا» خواهد بود.