یکی از مشکلات اصلی عدم توسعه گردشگری به موضوع فرهنگی بر می‌گردد
یکی از مشکلات اصلی عدم توسعه گردشگری به موضوع فرهنگی بر می‌گردد

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی مطالعه و شناسایی و تحلیل جامع عوامل دخیل در جذب گردشگران خارجی را اصلی ترین راهکار توسعه صنعت گردشگری خواند. به گزارش  قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای افزایش جذب گردشگر خارجی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی دارای جاذبه‌های غنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی […]

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی مطالعه و شناسایی و تحلیل جامع عوامل دخیل در جذب گردشگران خارجی را اصلی ترین راهکار توسعه صنعت گردشگری خواند.

به گزارش  قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای افزایش جذب گردشگر خارجی اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی دارای جاذبه‌های غنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی است اما در جذب گردشگر خارجی  به جایگاه شایسته خود دست نیافته است، انجام مطالعه جامع می‌تواند گره‌گشای افزایش گردشگر ورودی باشد.

وی در این راستا خواستار تشکیل یک کار‌گروه تخصصی متشکل از استادان گردشگری به‌منظور تجزیه و تحلیل چالش‌های پیش‌روی رشد این صنعت در استان شد.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از مشکلات اصلی عدم توسعه گردشگری به موضوع فرهنگی بر می‌گردد و آن‌هم طرز تلقی ما از گردشگر است که درست تبیین نشده و اگر این طرز تلقی را اصلاح نکنیم و موانع ذهنی را از سر راه برنداریم گردشگری توسعه پیدا نخواهد کرد. باید با بستر‌سازی و ایجاد فرهنگ‌ خاطره سفر به استان آذربایجان‌شرقی را در ذهن گردشگر ماندگار کنیم.

پورمهدی بیان کرد: باید با استفاده از تبلیغات صحیح و اطلاع رسانی وسیع از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی ظرفیت‌ها و جاذبه‌ ها را به گردشگران داخلی و خارجی بشناسانیم.

وی نگرش متفاوت به موضوع گردشگری را یکی از مشکلات در این حوزه دانست و خواستار ایجاد وحدت و وفاق و پرهیز از بخشی‌نگری در میان دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و حرکت همسو و موازی در آستانه تبریز ۲۰۱۸ شد.

مرتضی آبدار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این جلسه عنوان کرد: با توجه به پیش رو بودن رخداد مهم تبریز ۲۰۱۸ یا تبریز ۱۳۹۷ باید با انجام تلاش شبانه روزی در اجرای برنامه‌های هدف حرکت رو به جلو خود را آغاز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید قبول کنیم که مشکلات ملی و منطقه‌ای داریم نگاه‌های دوگانه و موانع ذهنی باعث کاهش حضور گردشگر در استان می‌شود. فرهنگ‌سازی و تبلیغات صحیح و آسیب‌شناسی به منظور آشنا نمودن عموم مردم با فرهنگ گردشگری در توسعه این صنعت مؤثر است.

آبدار گفت: آذربایجان‌شرقی باید در مسیر گردشگری دنیا مطرح شود که نیازمند تبلیغات و اطلاع‌رسانی جهت شناساندن جاذبه‌ها و فرهنگ تاریخی استان است، سیاست‌گذاری مناسب، بر طرف‌کردن چالش‌های این صنعت و پرهیز از نگاه سلیقه‌ای زمینه را برای جذب گردشگر و رشد این صنعت با مشارکت تمام نهادها و ارگان‌ها  به‌ویژه در سال ۲۰۱۸ خواهد آورد.