یوگا، صاحب لیگ سراسری شد/ راه‌یابی نفرات برتر به تیم‌ملی
یوگا، صاحب لیگ سراسری شد/ راه‌یابی نفرات برتر به تیم‌ملی

به گزارش ایسنا، نادر شکری با اشاره به راه‌اندازی لیگ کشوری یوگا برای اولین‌بار در ایران، اظهار کرد: لیگ کشوری این رشته در دو سطح آماتور و حرفه‌ای برگزار می‌شود و نفرات برتر لیگ سراسری  به تیم ملی راه پیدا می‌کنند. او ادامه داد: مسابقات سراسری یوگا در دو سطح A و B و در شش […]

به گزارش ایسنا، نادر شکری با اشاره به راه‌اندازی لیگ کشوری یوگا برای اولین‌بار در ایران، اظهار کرد: لیگ کشوری این رشته در دو سطح آماتور و حرفه‌ای برگزار می‌شود و نفرات برتر لیگ سراسری  به تیم ملی راه پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: مسابقات سراسری یوگا در دو سطح A و B و در شش گروه سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، میانسالان و پیشکسوتان برگزار می‌شود و شرکت کنندگان موظف هستند شش حرکت از میان حرکاتی که در شناسنامه حرکات آسانا وجود دارد و در دو بخش در سایت ثبت نام مسابقات تعبیه شده است، یک ویدئوی ۱۸۰ ثانیه‌ای تهیه و در وبسایت لیگ بارگذاری کنند، این درحالی است که هر شرکت کننده تنها می‌تواند در یک کلاس شرکت کند.  

رییس انجمن یوگا فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به این که ۳۶ نفر از کلاس A و ۳۶ نفر از کلاس B در دو گروه مردان و زنان قهرمان انتخاب خواهند شد، خاطرنشان کرد: هر ورزشکار به جهت حضور خود در این لیگ، دارای رنکینگ خواهد شد و این رنکینگ در رویدادهای آتی نیز لحاظ می‌شود، هم‌چنین شرایط اختصاصی برای کلاس A و B وجود دارد و در کلاس A حرکات منطبق با سطح جهانی تعریف شده و در کلاس B افراد منطبق با سطوح فنی مصوب در نظر گرفته شده است.

شکری با بیان این که به دلیل حرفه‌ای تر بودن کلاس A این بخش در دو مرحله برگزار خواهد شد، گفت: در مرحله اول ورزشکاران از سراسر کشور از تاریخ ۲۰ اردیبهشت تا سوم خرداد اجازه بارگذاری فیلم حرکات را دارند و تنها یک بار بارگذاری خواهند کرد،  پس از انجام داوری آن ها در سطح رقابت استانی،  نفرات برتر اول تا سوم هر استان در شش گروه سنی به مرحله کشوری راه خواهند یافت و راه یافتگان مجددا با شرکت در مرحله دوم، در سطح کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: در کلاس A ورزشکاران از سراسر شهرستان ها شرکت می کنند و پس از انجام داوری مرحله اول در هر استان، ۳۶ نفر برترانتخاب می‌شود که از هر استان به سطح بعدی راه خواهند یافت و در نهایت فینال در بین افراد منتخب برگزار خواهد شد و منتخبین این جمع برگزیده به تیم ملی یوگا دعوت می‌شوند تا در مسابقات جهانی ۲۰۲۱  شرکت کنند.

به گفته رییس انجمن یوگا فدراسیون ورزش‌های همگانی مسابقات کلاس A ابتدا در سطح استانی است و پس از معرفی برترین‌های استانی، یک بار دیگر باید در مسابقات ثبت نام کنند تا در فینال شرکت کرده و به ارزیابی نهایی برسند.  

شکری با اشاره به این که ورزشکاران شرکت کننده  در کلاس B نمایندگان استانی هستند که تنها در یک مرحله از ۲۰  اردیبهشت تا ۲۰ خردادماه می‌توانند از طریق سایت ثبت نام و با بارگذاری کلیپ ۱۸۰ ثانیه‌ای در این رویداد شرکت کنند، بیان کرد: برترین‌های هر گروه سنی از بین آن‌ها انتخاب می‌شوند و تمامی نتایج این مسابقات در روز جهانی یوگا یعنی ۳۱ خرداد ماه اعلام خواهد شد.  

رییس انجمن یوگا فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر این که هدف از برگزاری این لیگ در درجه اول استعدادیابی و همچنین توسعه فعالیت بدنی و ترغیب ورزشکاران در به روز رسانی و آموزش شرکت کنندگان است، گفت: شرکت در این مسابقات کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ورودی نخواهد داشت. هم‌چنین ما برای تمامی شرکت کنندگان در این دوره ۱۰ امتیاز آموزشی و هم‌چنین برای نفرات برتر حکم، مدال قهرمانی و جایزه نقدی درنظر گرفته شده است و آیین‌نامه  شیوه برگزاری و چگونگی شرکت در مسابقات لیگ از سوی فدراسیون ظرف چند روز آینده به استان‌ها اعلام خواهد شد.

انتهای پیام