یوسف بن علوی: امام خمینی فردی متواضع بود و عمان از انقلاب اسلامی حمایت کرد
یوسف بن علوی: امام خمینی فردی متواضع بود و عمان از انقلاب اسلامی حمایت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه سابق عمان در بخشی از گفت‌وگوی خود با برنامه «لیل مسقط»(شب مسقط) که شامگاه پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه از تلویزیون رسمی عمان منتشر شد، تاکید کرد که در دوران انقلاب اسلامی در ایران، عمان هم از انقلاب اسلامی ایران و رهبر آن امام خمینی حمایت کرد. […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه سابق عمان در بخشی از گفت‌وگوی خود با برنامه «لیل مسقط»(شب مسقط) که شامگاه پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه از تلویزیون رسمی عمان منتشر شد، تاکید کرد که در دوران انقلاب اسلامی در ایران، عمان هم از انقلاب اسلامی ایران و رهبر آن امام خمینی حمایت کرد.

یوسف بن علوی گفت: با وجود اینکه رابطه ما با شاه ایران رابطه‌ای قوی بود به حدی که همکاری نظامی و امنیتی با یکدیگر داشتیم؛ اما مرحوم سلطان قابوس تصمیم گرفت که از انقلاب اسلامی ایران حمایت کند.

وی افزود: ما در حمایت از امام خمینی موضع گرفتیم و سلطان قابوس تصمیم گرفت هیاتی را برای دیدار با رهبر ایران اعزام کند و  در سخت‌ترین زمان به عنوان نخستین هیات خارجی به دیدار  امام خمینی رفتم.

او درباره ملاقات با امام خمینی (ره) گفت : ما رفتیم و امام خمینی را دیدیم. حدود نیم میلیون طرفدار به اطراف خانه امام آمده بودند. امام خمینی شخصیتی متواضع داشت و در یک خانه ساده که شامل دو اتاق  بود زندگی می‌کرد، یک اتاق برای استراحت و یک اتاق برای استقبال از مردم بود.

بن علوی گفت: آن زمان ما با یمن جنوبی درگیر بودیم و من گفتم  فرصتی پیش آمده تا من در این خصوص سوالی را از امام خمینی می‌پرسم.

وی افزود: من اولین نفر از جهان عرب و همه دنیا بودم که با امام خمینی ملاقات داشتم. به او گفتم کشوری عربی وجود دارد که حاکمان آن به دین و اسلام اعتقادی ندارند و منتظر بودم که امام بگوید باید به جنگ با آنها رفت، اما امام پاسخ داد که آنها اسلام را نمی‌شناسد باید آنها را دوباره آموزش دهیم.

انتهای پیام/.