گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی برای کشور ما است
گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی برای کشور ما است
مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیا دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی برای کشور ما است، بیان کرد: این گیاهان نرخ رشد بسیار بالایی دارند، اما اگر جریان سازی لازم در این زمینه طی دو سال آینده توسط ظرفیت‌هایی مانند اساتید و فارغ‌التحصیلان انجام نشود، باید افسوس بخوریم.
به گزارش قلم پرس، مسعود تجریشی با بیان اینکه باید نشان دهیم که می‌توانیم جمعی کار کنیم، اظهار کرد: ‌۳۰ سال است که کشور را به دلیل بخشی نگری و من من گفتن سر کار گذاشته‌ایم.
وی تاکید کرد: وقتی برای پرداختن به این مسایل نداریم، بهتر است این مسایل را کنار گذاشته و برای حل مشکلات تلاش کنیم.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: با هم کار کردن را یاد بگیریم، معلوم نیست که هر کسی فرصت را برای در کنار هم کار کردن بخش‌ها و واحد‌های مختلف در نظام فراهم کند، به عنوان کسی که در هر دو دولت کار کرده‌ام، می‌گویم کسی به اداره علمی و تعقلی اعتقادی ندارد.
تجریشی بیان کرد: جای تاسف دارد که در حال از دست دادن بازار جهانی محصولی مانند انگور هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه خوبی را در این خصوص کسب کنیم.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به روند طولانی پاسخگویی و بروکراسی‌های اداری گفت: ماهانه ۲ الی سه نامه در خصوص دریاچه ارومیه بین دفتر ریاست جمهوری و ستاد احیا رد و بدل می‌شود، نکته جالب این است که رییس جمهور نامه‌ها را سریع‌ جواب می‌دهد، اما چندین هفته طول می‌کشد تا پاسخ یک نامه‌ از طبقه اول اداره‌ای به طبقه دیگری برسد.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: تعریف محصول کم آب‌بر بسیار مهم بوده و عدم تفاهم در این خصوص بسیار خطرناک است، همین مشکل را در وزارت نیرو نیز داریم که تعریف واحدی از صنایع کم آب بر ندارند.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سازمان جهاد دانشگاهی به هدایت راهبردی در توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب‌بر در حوزه آبریز دریاچه ارومیه توجه کند.