گفتگوی صمیمی شهردار تبریز با مدیرمسئول پایگاه خبری نصر
گفتگوی صمیمی شهردار تبریز با مدیرمسئول پایگاه خبری نصر

شهردار تبریز با اشاره به حاشیه‌های اخیر ایجاد شده بعد از اظهار نظر وی در خصوص پایگاه خبری تحلیلی نصر گفت: به شخصه، همواره مدافع فعالیت های رسانه ای بوده‌ام، بر این اساس، در سه سال اخیر، رویکرد شهرداری تبریز، هیچگاه در تقابل با رسانه‌ها نبوده است. به گزارش قلم پرس به نقل از شهریار […]

شهردار تبریز با اشاره به حاشیه‌های اخیر ایجاد شده بعد از اظهار نظر وی در خصوص پایگاه خبری تحلیلی نصر گفت: به شخصه، همواره مدافع فعالیت های رسانه ای بوده‌ام، بر این اساس، در سه سال اخیر، رویکرد شهرداری تبریز، هیچگاه در تقابل با رسانه‌ها نبوده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از شهریار نیوز، دکتر صادق نجفی، در ‘گفتگوی صمیمی با مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی نصر که در حاشیه بازدید شهردار تبریز از شهرداری منطقه ۳ صورت گرفت، افزود: فعالیت های چشمگیر پایگاه‌های خبری استان، بر کسی پوشیده نیست؛ در این میان، هم اکنون نصرنیوز یکی از پر مخاطب ترین رسانه های شمال غرب کشور به حساب می آید که باید از این ظرفیت بیش از پیش بهره ببریم.
وی ادامه داد: انتقاد بنده در آن جلسه، مطبوعاتی، صرفاً گلایه از برخی حرکت های غیرحرفه ای رسانه ای در تخریب نام و جایگاه تبریز بود؛ امیدوارم ارتقای جایگاه تبریز به گفتمان مشترک تمام رسانه ها تبدیل شود.
دکتر نجفی، تعامل مجموعه مدیریت شهر و رسانه‌ها را ضرورت مهم توسعه شهر عنوان و خاطرنشان کرد: معتقدم هر دو بخش باید با هم‌افزایی و همدلی، نقاط ضعف و قوت شهر را احصا کرده و به روان‌سازی مسیر توسعه و تعالی کمک کنند.
شهردار تبریز با بیان این‌که اجزای مختلف توسعه‌یافته‌ترین‌ شهرها نیز در کنار زیبایی‌ها و جذابیت‌ها، با کاستی‌ها و نواقصی مواجه‌اند، گفت: با در نظر داشتن چشم‌انداز گردشگری ۲۰۱۸، معتقدم باید تمرکز خود را متوجه معرفی جایگاه بی‌نظیر شهر کنیم و البته در کنار آن، نقاط ضعف شهر را نیز نقد و تبیین کنیم؛ نباید این‌گونه باشد که با وجود دستاوردهای ارزشمند و پیشینه درخشان، کاستی‌ها و نواقص به عنوان توصیف کلی شهر مطرح شود.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی، تاکید کرد:  تبریز در طول تاریخ دارای جایگاه ارزنده و بسیار والایی بوده است به طوری که گذشتگان ما همواره تبریز را متفاوت تر از شهرهای دیگر منطقه و کشور معرفی کرده اند.
شهردار تبریز اضافه کرد: این انتخاب برای تبریز افتخار بزرگی است چرا که بسیاری از شهرهای جهان کاندیدای این انتخاب بودند ولی تبریز به واسطه تاریخ کهن و توسعه یافتگی اش به این افتخار بزرگ رسید.
نجفی با بیان اینکه رسانه ها نقش بی بدیلی در معرفی تبریز و آذربایجان دارند اذعان داشت:  هر کسی در هر جایگاهی باید تا حد توان نسبت به معرفی تبریز قدم بردارد و در این راستا رسانه ها بیش از سایرین نقش دارند.