گزارش کف سازی اجرا شده سال ۹۹ در بازار
گزارش کف سازی اجرا شده سال ۹۹ در بازار

به گزارش قلم پرس، علی مدبر شهردار منطقه ۸ با اعلام این خبر افزود: در راستای ارتقای کیفی معابر بازار تاریخی تبریز، طی سال گذشته ۱۹ پروژه کفسازی و سنگفرش معابر در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز اجرا شد که گامی در راستای هویت بخشی به بافت تاریخی شهر و تحقق سیاستهای حمل و  نقل سبز […]

به گزارش قلم پرس، علی مدبر شهردار منطقه ۸ با اعلام این خبر افزود: در راستای ارتقای کیفی معابر بازار تاریخی تبریز، طی سال گذشته ۱۹ پروژه کفسازی و سنگفرش معابر در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز اجرا شد که گامی در راستای هویت بخشی به بافت تاریخی شهر و تحقق سیاستهای حمل و  نقل سبز در محدوده مرکزی شهر برداشته شد.
مدبر در ادامه به اهم پروژه های کفسازی اجرا شده در سال گذشته منطقه۸ اشاره نموده و به شرح ذیل تشریح نمود:

سنگفرش بازار جامبوران
 عملیات سنگ فرش بازار جامبوران به طول ۱۱۰ متر  و حدفاصل راسته کوچه و مسجد انگجی اجرایی نموده و سنگفرش این بازار را با سنگ اسپراخون تکمیل نمودیم

 
سنگفرش بازارشهیدی
سنگفرش بازار شهیدی  به طول ۲۰۰ متر با سنگ اسپراخوان و حد فاصل گرجیلر تا بازارصفی
 اجرایی شده است.

 
سنگفرش بازار مقبره
سنگفرش بازار شهیدی  به طول ۹۰ متر با سنگ اسپراخوان و حد فاصل گرجیلر تا باشماقچی بازار
 اجرایی شده است.

 
سنگفرش سرای شازده بزرگ
پروژه کف سازی سرای شازده بزرگ با تخریب کف ،زیرسازی و سنگفرش پروژه اجرایی شده و با تکمیل و بند کشی  سنگ فرشهای این سرای برآنیم طی روزهای آتی این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
 

 
سنگفرش پامبیقچی بازار
سنگفرش پامبیقچی بازار به طول ۲۱۰ متر با سنگ اسپراخوان و حد فاصل دارایی تا راسته قدیم بازار اجرایی شده است.
 

سنگفرش تلیسچی بازار
سنگفرش تلیسچی بازار به طول ۱۵۰ متر با سنگ اسپراخوان و حد فاصل تلیسچی بازار تا تیمچه مظفریه اجرایی شده است.

سنگفرش بازار سراجان
سنگفرش بازار سراجان به طول ۱۴۰ متر با سنگ اسپراخوان و محدوده بازار سراجان اجرایی شده است.

سنگفرش پشت بازار امیر
سنگفرش پشت بازار امیر به طول ۱۰۰ متر با سنگ اسپراخوان و در پشت بازار امیر اجرایی شده است.

 
سنگفرش محدوده مسجد انگجی
در راستای ارتقاء کیفی معابر بافت تاریخی شهر از جمله فضای شهری مجاور مسجد انگجی،طی سال گذشته عملیات  سنگفرش محدوده مسجد انگجی و پیرامون فضای سبز این مکان را اجرایی نموده و به اتمام رساندیم.

 
سنگفرش و ایجاد فضای باز شهری در ورودی شهرداری منطقه ۸
در قالب این طرح علاوه بر سنگفرش کل فضا، باکسهای گل و درختی، آبنمای هوشمند، نیمکتهای شهری ورودی شهرداری منطقه ۸ از چایکنار نصب گردیده و نقاشی سه بعدی خانه تاریخی مشروطه، در دیواره های بد منظر مجاور ترسیم گردید تا بر زیبایی های این فضای باز شهری بیافزاید.

 
سنگفرش کوچه نعمت زاده
به منظور ساماندهی کوچه تاریخی نعمت زاده و ارتقای کیفی این مسیر گردشگری، عملیات سنگفرش این کوچه را طی سال گذشته اجرایی نموده وبعد از زیرسازی مسیر،  عملیات سنگفرش نمودن این کوچه تاریخی را اجرا نمودیم.

 
سنگفرش پیاده رو های میدان نماز
 پروژه ساماندهی میدان نماز شامل هدایت آبهای سطحی، تعویض جداول و سنگفرش پیاده رو ها میباشد ،که سنگفرش پیاده رو های ضلع جنوبی، طی روزهای پایانی ۹۹ آغاز شده و با سنگ اسپراخون در حال اجرا میباشد.

 
کفسازی و سنگفرش باغ گلستان
با توجه به اهمیت باغ گلستان به عنوان اولین پارک شهری تبریز، شهرداری منطقه ۸ تبریز عملیات نوسازی سنگفرش ، آبنماها و جداول باغ گلستان را اجرایی نموده و با کار شبانه روزی برآنیم طی روزهای آتی عملیات سنگفرش این پارک را به اتمام برسانیم.

 
سنگفرش محدوده مسجد تاریخی کریم خان
با عنایت به اتمام عملیات مرمتی مسجد کریم خان و لزوم محوطه سازی این مسجد تاریخی، عملیات سنگفرش و ایجاد فضای سبز در محدوده مسجد را طی سال گذشته اجرایی نموده و با ایجاد باغچه های فضای سبز در کنار سنگ فرش فضای شهری زیبایی در محدوده این مسجد تاریخی ایجاد نمودیم.

سنگفرش پیاده رو چهار راه شریعتی تا طالقانی
عملیات سنگفرش پیاده روهای خیابان امام خمینی به طول ۲۰۰ متر حد فاصل شریعتی تا طالقانی طی سال گذشته، در سه حوزه احداث کانال، آسفالت بخش سواره رو و سنگفرش بخش پیاده رو اجرایی شده و با سنگ اسپراخوان کفسازی گردیده است.

سنگفرش خیابان محققی
مسیر خیابان محققی یکی از مهمترین معابر منطقه تاریخی فرهنگی شهر میباشد که بدلیل احداث ایستگاه مترو، حدود ده سال به کارگاه عمرانی مترو تبدیل شده بود که اکنون با  اتمام عملیات احداث ایستگاه مترو«کهن»، با مشارکت سازمان قطار شهری تبریز، عملیات آزاد سازی و سنگفرش خیابان محققی را طی ماه های اخیر آغاز نموده و بعد از اتمام عملیات کفسازی و ساماندهی، این مسیر مهم بازگشایی خواهد شد.

سنگفرش خیابان شفائیه
 پروژه ساماندهی خیابان شفاعیه به طول ۱۵۰ متر شامل سنگفرش کل مسیر، تعریض پیاده روها، نصب مبلمان شهری و سیستم روشنایی همگون با بافت تاریخی مسیر میباشد که طی سال ۹۹ با کفپوشهای رنگی و سنگ اسپراخون فاز اول طرح اجرایی شد.

 
سنگفرش کوچه استاد شهریار
به منظور ساماندهی کوچه استاد شهریار و ارتقای کیفی این مسیر گردشگری، عملیات سنگفرش کوچه استاد شهریار را حدفاصل مقصودیه تا چهار راه باغشمال، در  سال گذشته اجرایی نموده و بعد از زیرسازی و شناژ کف عملیات سنگفرش  مسیر را به طول ۳۰۰ متر طی سال گذشته اجرایی نموده وبه اتمام رساندیم.

 
سنگفرش پیاده رو های خیابان روشنایی
 پروژه ساماندهی خیابان روشنایی طی سال گذشته اجرایی شده و در فاز نخست عملیات جدول گذاری، کفسازی و پیاده رو سازی این مسیر تاریخی اجرایی شده است.

 
 مدبر در پایان به جنس سنگهای مورد استفاده در کفسازی های منطقه اشاره نموده و گفت: در کفسازی های اجرایی شده منطقه بیشتر از سنگ‌های بومی ( اسپراخون ) استفاده شده است که با توجه به بومی بودن این نوع سنگ، دارای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما است و همخوانی خوبی با بافت تاریخی تبریز دارد.