گزارش مفصل عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال منتشر می‌شود
گزارش مفصل عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال منتشر می‌شود

رییس‌ جمهوری با تاکید بر اینکه راه اقتصاد مقاومتی با هدف تقویت بیش از پیش قدرت نظام ، ادامه خواهد یافت ، گفت :  دولت در پایان سال، از عملکردش درباره اقتصاد مقاومتی گزارش مفصلی ارایه خواهد داد. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه و در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری، در گفت وگویی […]

رییس‌ جمهوری با تاکید بر اینکه راه اقتصاد مقاومتی با هدف تقویت بیش از پیش قدرت نظام ، ادامه خواهد یافت ، گفت :  دولت در پایان سال، از عملکردش درباره اقتصاد مقاومتی گزارش مفصلی ارایه خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه و در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری، در گفت وگویی ، با بیان اهمیت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» نامگذاری شده، گفت: دولت در گزارش مفصل خود در پایان امسال توضیح می دهد که طی سه سال و نیم گذشته، چه اقداماتی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور انجام گرفته است.

رییس جمهوری اظهار داشت: برای نمونه ما ابتدای سال اعلام کردیم که ۷ هزار و ۵۰۰ واحد نیمه فعال تولیدی را با تسهیلات بانکی فعال خواهیم کرد اما امروز می توانیم به مردم بگوییم این ۷ هزار و ۵۰۰ واحد به ۲۲ هزار واحد تبدیل شده و بواسطه آن کار و حرکت خوبی در کشور آغاز شده است.

دکتر روحانی افزود:  اقتصاد مقاومتی قطعاً یک قدرت برای نظام است و همانطور که رهبری تأکید کردند ما باید قدرت‌هایمان را نمایان کنیم تا همه بدانند که ایران ما ایران قدرتمند است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود مجلس خبرگان رهبری را یکی از ارکان بسیار مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود:  اگر چه کار خبرگان در رابطه با تعیین رهبری است و این کار را ۲۸ سال پیش به خوبی انجام داده و امیدواریم تا سالیان دراز هم نیازی به تصمیم در این مورد نباشد، اما اصل اجلاس خبرگان و اینکه خبرگان همیشه پای کار و آماده هستند، موجب اعتماد و امید مردم است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه اعضای خبرگان نمایندگان مردم هستند، خاطرنشان کرد: در این اجلاس‌ها معمولاً مباحث مهمی که در کشور مورد نظر است، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر آزاد نبودن انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایران، با اشاره به اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ساز و کار مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: مردم برای انتخاب خود به پای صندوق آراء می آیند و وقتی در  انتخاباتی ۷۰ تا ۷۳ درصد مردم پای صندوق می‌آیند و تا پایان وقت رأی گیری صف‌های طولانی وجود دارد برای اینکه مردم آرای خود را به صندوق بریزند، معلوم است که مردم به این انتخابات اعتقاد دارند.

دکتر روحانی با بیان اینکه طبق قانون اساسی و قوانین جاری کشور، سیستم اجرایی بسیار دقیق داریم و سیستم نظارتی قوی شورای نگهبان هم بر انتخابات‌ها نظارت می کند، گفت: انتخابات در ایران یک انتخابات آزاد، سالم، رقابتی و دمکراتیک است.

رییس جمهوری تاکید کرد: آنهایی که  به انتخابات ایران انتقادی دارند،  باید نگاهی به انتخابات اخیر و مسائلی که خودشان داشتند بیندازند.

دکتر روحانی ادامه داد: انتخابات اخیر آمریکا مورد اعتراض دو طرف بود و رییس جمهور فعلی این کشور هم قبل از انتخاب شدن در سلامت انتخابات تردید داشت. بنابراین آمریکایی ها باید به انتخابات خودشان بیشتر نگاه  و آن را اصلاح کنند.