گزارش توئیتری ظریف از سفرش به چهار پایتخت عربی همسایه
گزارش توئیتری ظریف از سفرش به چهار پایتخت عربی همسایه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری که به چهار کشور عربی همسایه در حوزه خلیج فارس داشت، امشب در توئیتی به زبان عربی در کویت آخرین مقصد این سفر نوشت: همزمان با مذاکرات وین، پنج روز را در چهار پایتخت عربی همسایه سپری کرده و […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفری که به چهار کشور عربی همسایه در حوزه خلیج فارس داشت، امشب در توئیتی به زبان عربی در کویت آخرین مقصد این سفر نوشت: همزمان با مذاکرات وین، پنج روز را در چهار پایتخت عربی همسایه سپری کرده و گفت‌وگوهای مثمرثمری را با عزیزان و برادرانمان به انجام رساندم.

وی افزود: همگی در خصوص آینده‌ای روشن و امیدوار کننده برای منطقه، به سمت ایجاد روابط دو جانبه مستحکم و روابط منطقه‌ای سازنده در حرکت هستیم.

 

 

به گزارش فارس، ظریف در این سفرها به قطر، عراق (بغداد و اربیل)، عمان و کویت رفت و با مقامات این کشورها دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی امشب همچنین در توئیتی از کویت نوشت: همزمان با آنکه عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه با شایستگی، رهبری گفت‌وگوها برای احیای برجام را برعهده دارد، بازدیدم از کشورهای حاشیه خلیج فارس را با دیدار از کویت و ملاقات با نخست وزیر شیخ صباح الخالد و وزیر خارجه دکتر شیخ احمد ناصر پایان می‌دهم. تمرکز بر طرح صلح هرمز (امید) برای منطقه ما بود. نشانه‌های مثبت در هر دو مسیر (وین و منطقه) به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/