گره ۵ وزن المپیکی کشتی در لهستان باز می‌شود؟
گره ۵ وزن المپیکی کشتی در لهستان باز می‌شود؟

به گزارش ایسنا، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد قصد دارد ۸ آزادکار در ۴ وزن ۶۱، ۷۴، ۹۷ ۱۲۵ کیلوگرم را عازم تورنمنت لهستان کند. * اطری مدعی اصلی المپیک در سبک وزندر وزن ۶۱ کیلوگرم فقط رضا اطری عازم این رقابتها می شود. اطری با قهرمانی در انتخابی تیم ملی برای رقابتهای […]

به گزارش ایسنا، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد قصد دارد ۸ آزادکار در ۴ وزن ۶۱، ۷۴، ۹۷ ۱۲۵ کیلوگرم را عازم تورنمنت لهستان کند.

* اطری مدعی اصلی المپیک در سبک وزن
در وزن ۶۱ کیلوگرم فقط رضا اطری عازم این رقابتها می شود. اطری با قهرمانی در انتخابی تیم ملی برای رقابتهای جهانی صربستان بدون داشتن رقیب جدی در ایران، مدعی اصلی حضور در المپیک است. هر چند او نتوانسته طی سال های متمادی حضور در رقابت های جهانی نتیجه دلخواهش را بدست آورد اما پس از خداحافظی حسن رحیمی حالا او مدعی اصلی سبک وزن در المپیک شده است و باید تلاش کند تا در المپیک نتیجه زحمات چند ساله اش را بگیرد.
کادر فنی برای اینکه به او برای کاهش وزن فشار نیاید ترجیح داد وی در وزن ۶۱ کیلوگرم در این رقابتها محک بخورد.

* امامی و حسین خانی دو مدعی ۷۴ کیلوگرم

یونس امامی جوان جسور و با آتیه کشتی ایران پس از حضور در وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم، عازم رقابت های گزینشی المپیک شد و با نمایشی خوب، سهمیه المپیک را برای ایران کسب کرد.

حسین خانی نیز پس از سال ها حضور در تیم ملی و کسب عنوان قهرمانی آسیا با صلاحدید کادر فنی عازم تورنمنت لهستان می شود تا شانس خود را برای حضور در المپیک آزمایش کند.

* معادلات پیچیده وزن ۹۷ کیلوگرم با حضور ۳ ستاره

بدون شک انتخاب ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در المپیک با وجود ۳ ستاره این وزن، سخت ترین کار ممکن است.
محمد حسین محمدیان پس از ۴ سال دوری از کشتی، بازگشت خوبی داشت اما در انتخابی تیم ملی دو مرتبه مغلوب علی شعبانی شد تا کار را برای کادر فنی برای انتخابش سخت کند.

با صلاحدید کادر فنی محمدیان در رقابت های گزینشی گزینشی المپیک شرکت کرد و در جاییکه کار چندان سختی نداشت، موفق شد سهمیه المپیک را برای ایران بدست بیاورد، علی شعبانی نیز در قهرمانی آسیا با نمایش خوبی که داشت بر سکوی نخست ایستاد تا بار دیگر مدعی اصلی المپیک باشد.
از سوی دیگر علیرضا کریمی در این وزن حضور دارد، کشتی گیری صاحب سبک و با تجربه که با کوچ به وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم می خواهد در توکیو به میدان برود.
گذشتن از نام علیرضا کریمی که تجربه به مراتب بالاتری از محمدیان و شعبانی دارد، قطعا کار ساده ای نخواهد بود. کریمی پس از مدت ها دوری از میادین به دلیل انجام عمل جراحی، حالا با انگیزه ای بالا درصدد کسب بهترین نتیجه در لهستان است. کریمی با تجربه یک دوره حضور در المپیک، اینبار می خواهد ناکامی در المپیک قبلی را با کسب مدالی خوشرنگ جبران کند اما رقیبان داخلی سرسختی دارد.

* حضور ۲ مدعی جدی در سنگین وزن

بر خلاف پیش بینی ها امین طاهری در انتخابی تیم ملی دو مرتبه موفق به شکست امیرحسین زارع کشتی گیر مورد علاقه کادر فنی شد تا محمدی در این وزن نیز دچار چالش شود.

امین طاهری در جام دانکلوف قهرمان شد، قرار بود زارع عازم قهرمانی آسیا شود اما کرونا گرفت تا امین طاهری بلافاصله از بلغارستان به قزاقستان برود. طاهری در این رقابتها با یک دور استراحت و برد حریف سوری به نیمه نهایی رسید اما در حالیکه ۶ بر صفر از حریف قرقیز پیش بود بر اثر اشتباه ناشیانه خود ضربه فنی شد تا اما و اگرها درباره حضورش در المپیک بیشتر شود.

زارع نیز پس از قهرمانی امیدهای جهان در سال ۲۰۱۹ در تورنمنت متئو پلیکونه ایتالیا ۲۰۲۰ نیز قهرمان شد اما در انتخابی تیم ملی نمایش ناامید کننده ای داشت تا شرایط را برای کادر فنی تیم ملی جهت انتخابش در المپیک توکیو هر چه بیشتر سخت تر کند.

*بلیط توکیو در جیب امیرمحمد و حسن یزدانی

در دو وزن باقیمانده ۶۵ و ۸۶ کیلوگرم حضور امیرمحمد و حسن یزدانی در المپیک توکیو قطعی شده است. حسن یزدانی که بدون حرف و حدیث کامران قاسمپور را در انتخابی شکست داد و بار دیگر نشان داد شایسته حضور در المپیک است و در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز امیرمحمد یزدانی با کسب سهمیه المپیک در قزاقستان مدعی اصلی حضور در المپیک است، هر چند شکست او در فینال رقابت های گزینشی نشان داد، کادر فنی باید روی نقاط ضعف او در وزن دشوار ۶۵ کیلوگرم در المپیک خیلی بیشتر از این ها کار کند.

* گره بنا در ۲ وزن باز می شود؟
محمد بنا ۵ کشتی گیر خود را در ۲ وزن ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم عازم لهستان می کند. محمدهادی ساروی در رقابت های گزینشی المپیک موفق به کسب سهمیه المپیک شد و بالی نیز در قهرمانی آسیا طلا گرفت. هر چند ساروی را می توان مدعی اصلی این وزن نامید اما با توجه به عملکرد خوب بالی در قهرمانی آسیا، نتیجه تورنمنت لهستان می تواند معادلات این وزن را حل کند.

* جنگ ۳ مدعی سنگین وزن در لهستان

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امیر قاسمی منجزی، امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی عازم لهستان خواهند شد.
منجزی با تجربه سال ها حضور در تیم ملی موفق شد سهمیه المپیک را در رقابت های جهانی قزاقستان ۲۰۱۹ با کسب عنوان پنجمی بدست بیاورد. منجزی در رقابت های انتخابی تیم ملی نیز علی اکبر یوسفی را برد و قهرمان شد. او برای المپیک قبلی نیز موفق شد در رقابت های گزینشی مغولستان سهمیه المپیک ۲۰۱۶ را برای ایران بدست بیاورد اما در کمال ناباوری باباجان زاده کشتی گیر مورد علاقه بنا عازم المپیک ریو شد.

یوسفی دیگر مدعی اصلی این وزن است که هر چند در انتخابی تیم ملی مقابل منجزی شکست خورد اما در چند ماه اخیر پیشرفت خوبی داشته و چندی پیش در آسیا مدال طلا گرفت تا شانس خود را برای جلب نظر محمد بنا بیش از پیش کند.
اما میرزازاده انتخابی تیم ملی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد اما به هر حال به او نیز این شانس داده شده تا در لهستان به میدان برود.

کشتی فرنگی‌ هنوز در وزن ۸۷ کیلوگرم سهمیه نگرفته و حسین نوری که مدعی اصلی حضور در المپیک بود با شکستی غیرمنتظره نتوانست سهمیه المپیک را بگیرد تا مغضوب محمد بنا شود.

 از سوی دیگر نمایش دلچسب ناصرعلیزاده جوان در قهرمانی آسیا که با کسب مدال طلا همراه بود باعث شد وی گزینه حضور در رقابت های جهانی گزینشی المپیک شود. در صورتکیه او در حضور چهره های برتر کشتی جهان از پس این مسئولیت بزرگ بر بیاید قطعا راهی المپیک خواهد شد.

در دیگر اوزان المپیکی نیز حضور علیرضا نجاتی در ۶۰ و برادران گرایی در ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم در توکیو تا حد زیادی قطعی است.

با همه این اوصاف با هر نتیجه ای که بدست بیاید، مشخص نیست کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی چه واکنشی در پایان این رقابت ها خواهند داشت، یا تصمیم نهایی خود را می گیرند و یا احتمال دارد حکم به انتخابی رو در رو نیز بدهند.

انتهای پیام