گرد و  خاک؛ مهمان ناخواندە این روزهای تبریز/ هوا ناسالم شد
گرد و  خاک؛ مهمان ناخواندە این روزهای تبریز/ هوا ناسالم شد

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: به دلیل تند بادهای لحظه ای و ورود توده گرد و غبار محلی وضعیت هوای استان در وضعیت ناسالم قرار دارد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، داود قاسم زاده مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی  اظهار کرد: میانگین ۲۴ ساعت گذشته […]



مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: به دلیل تند بادهای لحظه ای و ورود توده گرد و غبار محلی وضعیت هوای استان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، داود قاسم زاده مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی  اظهار کرد: میانگین ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز امروز، پنج شنبه، ۱۸ فروردین ماه، براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۰۶ بوده که در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی افزود: باد و طوفان از پدیده های طبیعی هستند که در استان ما نیز  رخ می دهند اما هنگامی که گرد و غبار نیز به آن افزوده شود، باعث بروز مشکلات و آلودگی هوا می شود.

قاسم زاده به دلایل بروز این پدیده نیز اشاره و تصریح کرد: خشکسالی های چند سال اخیر، خشک شدن تالاب ها، پروژه های راهسازی و شهرسازی، تشدید استخراج معادن رو باز و نبود پوشش گیاهی مناسب در مراتع و منابع طبیعی از اصلی ترین دلایل بروز این وضعیت هستند.

وی افزود: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس محسوب می‌شود و همچنین از ۱۵۰  تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م