گام های موثر برای رسیدن به اهداف شهر دوست دار کودک برداشته شده است
گام های موثر برای رسیدن به اهداف شهر دوست دار کودک برداشته شده است
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: دستورالعمل سازمان دهیاری ها و شهرداری ها در خصوص شهر دوستدار کودک به عنوان قانون لازم الاجراست.

به گزارش قلم پرس، فریدون بابایی اقدم در حاشیه جلسه روز گذشته شورای شهر تبریز در خصوص حضور نمایندگان سازمان یونیسف در تبریز گفت: سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته آن به واسطه دفاتر منطقه ای که دارند با نظارت بر عملکرد دستگاه های مختلف تلاش دارند به اهداف تعیین شده در کشورهای عضو سازمان ملل دست یابند.

او وظیفه اصلی سازمان یونیسف را رسیدگی به وضع کودکان جهان دانست و تصریح کرد: این سازمان با ارائه طرح ها و برنامه های خود در تلاش است تا وضعیت کودکان و زندگی آنان را ارتقا ببخشد.

این عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه در موضوع شهر دوستدار کودک متولیان اصلی شهرداری ها هستند گفت: خوشبختانه در شهرهای ما همچون شهرهای دیگر جهان اقدامات مهم و موثر درباره نیازهای کودکان در حال انجام است.

بابایی اقدم با تاکید بر اینکه ابلاغیه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در خصوص شهر دوستدار کودک مهمترین اقدام در این خصوص است گفت: دغدغه ها و مشکلات کودکان در این دستورالعمل دیده شده و معاونت شهرسازی شهرداری ها مسئول تشکیل شورای اجرایی این دستورالعمل هستند.

او با بیان اینکه ابتدا باید فضای موجود شهرها از جمله فضای بازی، پارک ها، فضاهای عمومی و سیستم حمل و نقل عمومی آسیب شناسی شود گفت: اقداماتی که هم اکنون در حال انجام است ارزشمند بوده ولی کافی نیست.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: حضور نمایندگان یونیسف در تبریز می تواند باعث معرفی کارهای انجام یافته در شهر شود اما نباید اقدامات ما محدود به این بازدیدها شود.