کم هزینه‌‎ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری/  امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌‌شرقی بسته‌های جذب سرمایه‌گذاران را ارائه کند
کم هزینه‌‎ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری/  امور اقتصاد و دارایی آذربایجان‌‌شرقی بسته‌های جذب سرمایه‌گذاران را ارائه کند

[ad_1] رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های بودجه‌ای برای تحقق رشد اقتصادی مورد نظر استان بهره ‌بریم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد فرشکاران  امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: اولویت‌دهی بودجه‌ای استان بیشتر متمرکز بر پروژه‌هایی است که منجر به ارتقاء بهره‌وری، ایجاد ارزش […]

[ad_1]


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های بودجه‌ای برای تحقق رشد اقتصادی مورد نظر استان بهره ‌بریم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد فرشکاران  امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: اولویت‌دهی بودجه‌ای استان بیشتر متمرکز بر پروژه‌هایی است که منجر به ارتقاء بهره‌وری، ایجاد ارزش افزوده و در نهایت رشد اقتصادی می‌شوند.

وی افزود: به عنوان مثال معتقدم بخش گردشگری به‌ویژه گردشگری خارجی که منجر به ورود ارز به استان می‌شود، کم‌هزینه‌ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری بوده و بازدهی سریع‌تری از بخش‌هایی مثل صنعت و معدن دارد.

فرشکاران، جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری را عاملی مؤثر در تحقق رشد اقتصادی استان عنوان و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های ویژه و فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان با ارائه تسهیلات و بسته‌های سرمایه‌گذاری می‌توان زمینه رشد ۸ درصدی اقتصاد را فراهم کرد تا به دنبال آن شاهد پیشرفت استان باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در ادامه به ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس در تحقق رشد اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: این منطقه در ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف اقتصادی استان از جمله کشاورزی، گردشگری و صادرات نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.

وی اذعان داشت: قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور از ظرفیت‌های مطلوبی برای رشد اقتصادی استان‌ها برخوردار است و تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید به دنبال تحقق این ظرفیت‌های قانون بودجه از دستگاه‌های ملی باشند.

فرشکاران همچنین خواستار ارائه برنامه منسجم اداره‌کل امور اقتصاد و دارائی استان در خصوص راه‌های تامین منابع مالی برای پروژه‌های رشد اقتصادی و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری جهت جذب سرمایه‌گذاران استانی، ملی و بین‌المللی در مگاپروژه‌ها و پروژه‌های پیشران استان شد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/س


[ad_2]