کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش نشانی تهدیدی بزرگ برای شهر تبریز
کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش نشانی تهدیدی بزرگ برای شهر تبریز
یکی از بزرگترین تهدیدهای حال حاضر برای شهر تبریز، بحث کمبود نیروی انسانی در سازمان آتش نشانی است که به سرعت در حال بازنشسته شدن هستند.

به گزارش قلم پرس، فریدون بابایی اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز امروز در حاشیه یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان مطلب فوق، گفت: سه درصد از درآمدهای شهرداری تبریز به سازمان آتش نشانی اختصاص می یابد و نهایت حمایت از این سازمان، پرداخت حقوق کارکنان و هزینه های جاری آتش نشانی توسط شهرداری تبریز است و با توجه به اینکه این سازمان خودکفا نیست و منبع درآمدی ندارد، نیازمند حمایت است.

بابایی اقدم عنوان کرد: در این راستا یا باید از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای جذب نیرو مجوز گرفت و یا باید با در نظر گرفتن سیاست های تشویقی، از نیروهای داوطلب خود شهرداری که بصورت شرکتی و تامین نیرو کار می کنند، پس از گذراندن آزمون های لازم به عنوان نیروی عملیاتی وارد سازمان آتش نشانی شوند.

وی افزود: طی سال های گذشته، متناسب با افزایش سطح حوزه های خدمات رسانی آتش نشانی، افزایش نیروی انسانی نداشته ایم. به مرور زمان نیروهای آتش نشانی بازنشسته می شوند و این موضوع در سال ۹۹ به شدت ما را دچار مشکل می کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در عین حال از کمبود تجهیزات و ایستگاه های آتش نشانی در تبریز خبر داد و گفت: تبریز با جمعیتی بالغ بر یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر، نیازمند داشتن ۳۶ ایستگاه آتش نشانی است که این مقدار هم اکنون حدود ۲۰ ایستگاه است و از این میان چند ایستگاه فاقد تجهیزات لازم است.

وی افزود: از همه مهم تر این است که شورای شهر باید توجه ویژه ای به مسائل این سازمان داشته باشد و مشکلاتی همچون پرداخت حقوق های ناهماهنگ را برطرف کند. عدم حمایت های مالی دولت از آتش نشانی، در عملکرد این سازمان تاثیر دارد.