کمبود تخت بیمارستانی در آذربایجان‌شرقی/ بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
کمبود تخت بیمارستانی در آذربایجان‌شرقی/ بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

[ad_1] رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در استان گفت: طبق برآورد وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۴۰۰۰ تخت بیمارستانی تامین کند تا نیازهای درمانی در استان برآورده شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، بهمن نقی‌پور بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران […]

[ad_1]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در استان گفت: طبق برآورد وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۴۰۰۰ تخت بیمارستانی تامین کند تا نیازهای درمانی در استان برآورده شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، بهمن نقی‌پور بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با علل آغاز ساخت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان تبریز علاوه‌بر پوشش‌دهی چهار میلیون و دویست هزار نفر جمعیت خود استان، طبق محاسبات انجام شده پاسخگوی حدود ۸ تا ۱۰ میلیون نفر مراجعه‌کننده از شمال‌غرب کشور همچنین از کشورهای همسایه برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی است، از این‌رو به منظور خدمات.دهی مطلوب تصمیم گرفته شد تا این بیمارستان فوق تخصصی احداث شود تا شاهد ارائه خدمات بهتر به همشهریان و هموطنان عزیزمان باشیم.

وی با اشاره به جایگزینی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز با بیمارستان امام خمینی(ره) سابق و بیمارستان شهدا تبریز افزود: اقداماتی در سال‌های گذشته در رابطه با پیشبرد این بیمارستان انجام شده است ولی با توجه به اینکه این بیمارستان یک پروژه ملی است و باید از اعتبارات ملی استفاده شود و اعتبار اختصاصی خاصی ندارد، پیشرفت قابل توجهی را شاهد نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با اعتبارات تخصیصی به این بیمارستان گفت: سالانه حدود ۴۰ میلیارد تومان و امسال حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شده است، این در حالی است که طبق برآوردها حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان نیاز است، از این‌رو با رقم‌هایی که اختصاص یافته است کاری از پیش نمی‌رود و این مهم عزم جدی مسؤولان کشوری، استانی و نمایندگان مجلس را طلب می‌کند.

نقی‌پور تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصوب و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافت که مقرر شد، ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۱۵۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات برنامه و بودجه تامین شود و پیگیری تحقق این مصوبات ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در سفر اخیر ریاست جمهوری، از مجوز فروش املاک، حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اعتبار در نظر گرفته شده است که صرفا برای پروژه‌های عمرانی دانشگاه هزینه می‌شود.

نقی‌پور یادآور شد: البته به لطف خدای متعال و تلاش همکاران خدوم دانشگاه، در ۶ ماهه اول ازآغاز دولت سیزدهم توانستیم کارهای این بیمارستان را به ارزش حدود ۹۰ میلیارد تومان پیش ببریم ولی هزینه‌اش را پرداخت نکرده‌ایم و با بدهی کار را انجام داده.ایم و از بدهی‌های قبل عید نیز توانسته‌ایم ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق تهاترهای مالیاتی و نقدی پرداخت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان کودکان مردانی آذر اظهار کرد: قدمت چندین ساله، استهلاک ساختمان، فرسوده بودن تخت‌های بستری و ظرفیت محدود بستری بیمار در بیمارستان سابق کودکان تبریز باعث به‌وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای همشهری‌های عزیز می‌شد که خوشبختانه ساخت این بیمارستان از سوی خانواده خیر مردانی آذر صورت گرفت و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از طرف دانشگاه برای تجهیز بیمارستان کودکان مردانی آذر تخصیص داده شد و در حال حاضر در این بیمارستان در اجرای فاز اول حدود ۳۰۰ بیمار بستری بوده و حدود ۸۰ تخت فعال نیز داریم.

نقی‌پور با اشاره به ساخت همراه سرا در کنار این بیمارستان گفت: این همراه‌سرا به همت حاج آقا مردانی آذر ساخته شده است و در صدد هستیم تا این همراه‌سرا در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/س


[ad_2]