کمبود تخت بیمارستانی در آذربایجان‌شرقی/ انجام پیوند پان کراس برای نخستین بار تبریز
کمبود تخت بیمارستانی در آذربایجان‌شرقی/ انجام پیوند پان کراس برای نخستین بار تبریز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبودهای موجود حوزه بهداشت و درمان گفت: کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد و باید افزایش بدهیم، کمبود تجهیزات در برخی بیمارستان ها وجود دارد و باید تمام مدیران در این حوزه کمک کنند. به گزارش قلم پرس،از تبریز،  بهمن نقی پور، امروز […]



رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبودهای موجود حوزه بهداشت و درمان گفت: کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد و باید افزایش بدهیم، کمبود تجهیزات در برخی بیمارستان ها وجود دارد و باید تمام مدیران در این حوزه کمک کنند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  بهمن نقی پور، امروز یکشنبه دوم مرداد ماه در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تبریز با ارائه گزارش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: حفظ سلامتی یکی از اساسی ترین ارکان زندگی بشریت به شمار می رود.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی بزرگترین تجربه‌ای که در حوزه سلامت داشتیم این بود که در هر زمینه‌ای که مردم پای کار آمده اند تمام امور با موفقیت به سرانجام رسیده است.

نقی‌پور با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته شاهد یک بیماری منحوسی به نام کرونا شدیم که در طول تاریخ اتفاق چنینی را شاهد نشده بودیم، ادامه داد: این ویروس در ابتدا چنان بود که ما از تمامی عزیزانمان دور مانده بودیم که مدافعان سلامت در این حین در خط مقدم قرار گرفته و به درمان مردم پرداختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز کرد: خوشبختانه اکنون با همکاری مردم و کادر درمان در جهان در مورد کرونا وضعیت بهتری را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری مهمترین یاوران دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت هستند، گفت: با کمک همدیگرمی توانیم برای سلامتی مردم اقدامات مفیدی انجام دهیم.

نقی‌پور در بخشی هم مطرح کرد: متاسفانه در حوزه سلامت موضوع بهداشت در جامعه ما مغفول مانده و تمرکز ما بیشتر بر روی درمان است که سیاست اشتباهی است، خواهشمندیم مدیریت شهری در این مسیر ریل های جدیدی ایجاد نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: مشکل اصلی ما در برخی از شهرک‌های جدید این است که زمین کافی برای امر بهداشت و پیشگیری پیش‌بینی نشده است، مسئولان شهری برای نوسازی و بازسازی بیمارستان‌های شهربه ما کمک کنند و همچنین در کنار این موضوع شورا و شهرداری در احداث بیمارستان‌های جدید کمک حال ما باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهم ترین مولفه های افزایش فرهنگ در سطح جامعه آموزش است، بیان کرد: نهادینه کردن ورزش را باید از مدارس شروع کنیم، ما آماده ایم در این راستا با شورا و شهرداری همکاری کنیم تا آموزش این موضوع مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

نقی‌پور در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در راستای سواد سلامتی و آموزشی اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در افزایش آگاهی موثر بوده و نیازهای موضوعات مهم در حوزه سلامت به مردم منتقل شود.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهر تبریز که شهر اولین‌ها می‌باشد چرا باید از لحاظ سلامت اولین نباشد!، اضافه کرد: بهتر است همه کمک کنیم تا بهداشت محیط جامعه بهتر شود، دست در دست هم دهیم تا تبریز را به سمت شهر سالم هدایت کنیم.

وی در بخشی هم با بیان اینکه سلامت روانی یکی از موضوعاتی است که مورد غفلت قرار گرفته است، ادامه داد: مشکلی که وجود دارد در کاربری‌های جدید و در مناطق حاشیه نشین مکان مناسب برای بهداشت تخصیص نیافته است، با هماهنگی همدیگر می توانیم در این محدوده ها به فکر ایجاد مراکز درمانی بیشتر باشیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبودهای موجود حوزه بهداشت و درمان توضیح داد: کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد و باید افزایش بدهیم، کمبود تجهیزات در برخی بیمارستان ها وجود دارد و باید تمام مدیران در این حوزه کمک کنند.

نقی پور افزود: با تمام مشکلات بیمارستان مردانی آذر را راه اندازی کردیم و راه دسترسی این بیمارستان با همراهی مدیریت شهری آسان شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خبر داد: ما روز گذشته برای اولین بار پیوند پان کراس در تبریز را انجام دادیم که این یکی از مهم ترین اتفاقات به شمار می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما تا سال ۱۴۰۴ باید ۱۰ هزار تخت داشته باشیم، ادامه داد: نیاز است در راستای بهداشت و درمان ساخت و سازهای جدیدی صورت گیرد و برخی ها نیز نوسازی شوند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت عظیم بیمارستان کودکان مطرح کرد: این مرکز می تواند مرکزی جامع برای درمان کودکان در کل خاورمیانه باشد.

نقی پور در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدوارم با کمک مدیریت شهری وظایف محولمان به به سرانجام برسانیم تا شهروندان در رفاه و آسایش از امکانات استفاده کنند.

انتهای پیام/