کشف ۶۵ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و ۲۲۰ تن مواد مخدر / متلاشی شدن ۱۷۳ باند قاچاق کالا
کشف ۶۵ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و ۲۲۰ تن مواد مخدر / متلاشی شدن ۱۷۳ باند قاچاق کالا

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از متلاشی شدن ۱۷۳ باند قاچاق کالا در چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: ارزش کالاهای مکشوفه حدود ۶۵ هزار میلیارد ریال در کشور بوده است. به گزارش قلم پرس، سردار اسکندر مومنی، طی نشست خبری در تبریز، با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات نقش […]

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از متلاشی شدن ۱۷۳ باند قاچاق کالا در چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: ارزش کالاهای مکشوفه حدود ۶۵ هزار میلیارد ریال در کشور بوده است.

به گزارش قلم پرس، سردار اسکندر مومنی، طی نشست خبری در تبریز، با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات نقش بی‌بدیلی در ایجاد امنیت و احساس امنیت و آرامش در جامعه دارند و به این مسئله اعتقاد قلبی داریم.

وی افزود: درحالی‌که نیروی انتظامی امنیت عینی را برقرار می‌کند، اما نشان دادن این امنیت در جامعه که خود به‌نوعی موجب احساس امنیت و درنتیجه منجر به آرامش در جامعه می‌شود،  از طریق رسانه‌ها و خبرنگاران صورت می‌گیرد و بر همین اساس از همه خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کشور قدردانی می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، در ادامه در رابطه با بحث مبارزه با مواد مخدر و کالای قاچاق، گفت: در ۴ ماهه سال جاری به ارزش  ۶ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور کشف‌شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش وجود داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا ۱۷۳ باند متلاشی‌شده که در این خصوص نیز  ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش وجود داشته و تمرکز بر روی باندهای بزرگ قاچاق است.

سردار مؤمنی، خاطرنشان کرد: همچنین پرونده‌های بالای ۵ میلیارد ریالی در این زمینه ۸۳ درصد افزایش داشته  و البته روند مبارزه با کالای قاچاق ادامه خواهد داشت

وی در ادامه در خصوص آمار کشفیات مواد مخدر در ۴ ماهه سال جاری ، افزود:بیش از ۲۲۰ تن مواد مخدر در ۴ ماهه سال جاری با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های همکاران نیروی انتظامی کشف‌شده که در این مورد نیز نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته‌ایم، البته در سال ۹۴ نیز به همین میزان نسبت به سال ۹۳ با افزایش روبه‌رو بودیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در استان آذربایجان شرقی نیز در حوزه مواد مخدر ۸۰ درصد افزایش وجود داشته است.

 

وی در ادامه  یکی از اولویت‌های اصلی ناجا را جلوگیری از ورود دوباره کالای قاچاق به چرخه اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: عدم پرداختن به این مهم، تأثیرات منفی خود را بر پیکره اقتصادی کشور وارد می‌کند و در این راستا جلسات چندجانبه با دستگاه قضائی و دولت داشتیم تا زمینه لازم فراهم شود بنابراین تلاش بر این است که در آینده نزدیک کالای قاچاق کشف‌شده دوباره وارد چرخه تولید نخواهد شد.

سردار مؤمنی، افزود: با کالای مکشوفه قاچاق که نمونه مشابه در داخل کشور وجود دارد با هماهنگی انجام‌شده با قوه قضائیه و دولت معدوم می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام‌شده در استان‌های آذربایجان و شرقی، افزود: هدف از بازدیدهای ما بررسی امنیت دو استان مخصوصاً امنیت مرزها و همچنین بررسی اولویت‌های مأموریتی در نیروی انتظامی بوده که طی چند روز گذشته آغازشده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه اولویت اول، بررسی امنیت عمومی و امنیت مرزها بوده است، افزود: همچنین اولویت‌هایی را در سال جاری اعلام کردیم که مبارزه با قاچاق کالا و مبارزه با سرقت و جرائم عمومی و مبارزه با ورود، توزیع و عرضه مواد مخدر در جامعه و کاهش تصادفات و موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی و آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: این شش موضوع اولویت‌های مأموریتی نیروی انتظامی در سال ۹۵ هستند که توسط فرماندهی اعلام‌شده و این بازدیدها و بررسی‌های میدانی که توسط خود بنده و معاونین نیروی انتظامی انجام می‌شود در راستای بررسی روند پیشرفت در این حوزه‌های مأموریتی است.

سردار مؤمنی ادامه داد: خوشبختانه در هر دو استان و علی‌الخصوص آذربایجان شرقی شاخص‌های امنیتی بسیار خوب بوده و نسبت به سال گذشته در ۴ ماهه اول امسال چه در امنیت مرزها و چه در حوزه انتظامی اکثر قریب به‌اتفاق شاخص‌ها در جرائم عمومی بهبود داشته است.

وی در ادامه بابیان اینکه در برخی جرائم مثل خودکشی افزایش داشتیم، که باید بررسی‌های لازم صورت گیرد، افزود: اما به‌صورت میانگین در همه جرائم با کاهش قابل‌توجهی روبه‌رو بودیم و البته در کشفیات افزایش داشته‌ایم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: همچنین در مرزها نیز امنیت قابل‌قبول و پایداری برقرار بوده و به یمن تلاش مرزبانان و چشمان باز مرزبانان عزیز از امنیتی خوب و قابل قبولی در مرزها برقرار است و البته اگر امنیتی در عمق کشور داریم یکی از دلایلش بیداری و آمادگی مرزبانان است.

وی در ادامه در خصوص سؤالی در رابطه با بحث پلیس افتخاری، بیان کرد: پلیس افتخاری یکی سازمان‌های جوان در نیروی انتظامی بوده و با توجه به اینکه پلیس مردم محور بوده و بدون حضور مردم نمی‌توان امنیت را برقرار کرد و امنیت پایدار با حضور مردم محقق می‌شود، بنابراین باید زمینه‌های حضور مردم را فراهم کنیم.

سردار مؤمنی بیان کرد: در این راستا مردم می‌خواهند و آمادگی دارند و پلیس هم این اعتقاد را دارد باید بسترهای لازم را فراهم کند که پلیس افتخاری یکی از این بسترها بوده و خوشبختانه مردم استقبال خوبی داشتند بنابراین هرسال سهمیه‌ای را به استان‌ها اختصاص می‌دهیم که بر اساس سهمیه جذب می‌کنند.

وی افزود: این پلیس جوان بوده و تلاش خواهیم کرد منابع را بیشتر و فرآیندها را کمتر کنیم تا بسترها استفاده شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: در این راستا مردم می‌خواهند و آمادگی دارند و پلیس هم این اعتقاد را دارد باید بسترهای لازم را فراهم کند که پلیس افتخاری یکی از این بسترها بوده و خوشبختانه مردم استقبال خوبی داشتند و شاید پیش‌بینی نمی‌کردیم این امکانات را برای حضور مردم بنابراین هرسال سهمیه‌ای را به استان‌ها اختصاص می‌دهیم که بر اساس سهمیه جذب می‌کنند.

وی افزود: این پلیس جوان بوده و تلاش خواهیم کرد منابع را بیشتر و فرایندها را کمتر کنیم تا بسترها استفاده شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه در خصوص اخبار درگیری‌های اخیر در مرزها، گفت: اینکه بگوییم درگیری نشان‌دهنده افزایش ناامنی باشد این‌گونه نیست، خوشبختانه با حضور و آمادگی کامل مرزبانان علی‌رغم اینکه در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که از غرب و شرق کشور در منطقه تروریست بیداد می‌کند با رشادت و ایثارگری‌های همکاران نیروی انتظامی و با همکاری سایر نیروهای مسلح در جزیره‌ای امن زندگی می‌کنیم.

سردار مؤمنی ادامه داد: شاخص‌های امنیتی بهبود پیداکرده و این درگیری‌ها نشان از آمادگی در مناطق مرزی بوده که نمی‌گذارند ورود ناامنی داشته باشیم و جای نگرانی نیست و نشان از آمادگی دارد و برای تأمین امنیت مردم در کشور آماده هستیم.