کشف ۵ تن مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی
کشف ۵ تن مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد و ۵ هزار نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، امیر رنجبر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی […]



دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد و ۵ هزار نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، امیر رنجبر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی امشب در  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به اینکه پدیده شوم مواد مخدر و روان گردان ها به عنوان بحران چهارم در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: تنها راهکار برون رفت از این پدیده پیشگیری، اطلاع رسانی و آگاه سازی خانواده ها، جوانان و نوجوانان از عواقب مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: بر اساس آخرین شیوع شناسی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، شیوع اعتیاد در کشور ۵.۴ درصد و در استان آذربایجان شرقی ۱.۲۲ درصد است.

رنجبر اعلام کرد: در سال گذشته پنج تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد و پنج هزار نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر در استان ادامه داد: دستگاه ایکس ری ( آشکار ساز ) در مرز نوردوز با ارمنستان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۲۰۲ نقطه آسیب پذیر شهری و روستایی در استان، گفت: طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر به منظور پیشگیری های فرهنگی، مراقبتی، حمایتی و صیانتی در این محلات اجرا می شود.

در این جلسه از فعالان عرصه جهاد مقدس مبارزه با مواد مخدر و همچنین از خانواده شهید عبدالله نوری جوبند و جانباز سرافراز سرهنگ جعفری تجلیل و قدردانی شد.

پایان پیام/