کشاورزان استان بسیار آسیب پذیر شده‌اند
کشاورزان استان بسیار آسیب پذیر شده‌اند
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید در کنار کشاورزان باشیم، گفت: طی 10 سال گذشته کشاورزان ما آسیب پذیر شده‌اند و نتایج آن نیز افزایش مهاجرت به شهرهاست، اکنون که مهاجرت معکوس انجام می‌شود نباید تصور کنیم که وضعیت کشاورزان رو به بهبودی است؛ بلکه تورم به اندازه‌ای افزایش یافته که کشاورزان دیگر نمی‌توانند زندگی در شهرها را تحمل کنند. 
به گزارش قلم پرس، معصومه آقاپور در جلسه بررسی مشکلات موجود در بخش تولید و فرآوری گیاهان دارویی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، با بیان این‌که میانگین درآمد خانوار آذربایجان شرقی و غربی در بخش کشاورزی با وجود مصرف آب، کم‌تر از میانگین درآمد کشاورزان در کشور است، گفت: استان ما جزو استان‌های سردسیر است و موقع رسیدن محصول بازار اشباع می‌شود، یک کشاورز زمانی می‌تواند سود کند که محصول نوبرانه داشته یا محصول تولیدی‌اش، ارزش افزوده‌ی بالایی داشته باشد.
 وی افزود: کشاورزان ما باید همواره به دنبال تولید محصولاتی باشند که نیاز آبی کم و ارزش افزوده‌ی بالایی داشته باشند، تولید گیاهان دارویی مانند زعفران، گل محمدی و پسته و غیره می‌توانند توجیه بسیار خوبی در استان داشته باشند.
آقاپور خواستار فعال شدن صندوق ضمانت سپرده‌ها و وام‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آذربایجان شرقی شد.
 وی افزود: از بخش صنعتی استان خواستار همکاری و کمک در بسته‌بندی محصولات کشاورزی استان و تکمیل ارزش افزوده‌ی محصولات هستیم.