کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۸۶۷ نفر رسید
کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۸۶۷ نفر رسید
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۵۴ نفر مثبت اعلام شد و به ۸۶۷ نفر مبتلا قطعی شد.

به گزارش قلم پرس، سیدجمال‌‌الدین حسینی‌اقدم، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌ پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۵۴ نفر مثبت اعلام شد و به ۸۶۷ نفر مبتلا قطعی شد.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ نفر از مریض‌های مبتلا به کرونا درمان شده و تحت مراقبت هستند، گفت: مبتلایان امروز طی دوره نهفتگی ۱۰ روزه بودند که علائم خود را در شرایط وخیم نشان داده و به بیمارستان کشانده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: هر روز سیر صعودی داریم و تقریبا هر روز با یک روند برابر روبه‌رو هستیم و قطعا اثرات تعطیلی‌ها و در خانه ماندن امروز را در چند روز دیگر خواهیم دید.

وی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.