کتاب “کالای استاندارد ایرانی” در راستای عمل به نامگذاری سال منتشر می شود
کتاب “کالای استاندارد ایرانی” در راستای عمل به نامگذاری سال منتشر می شود
بزودی کتاب "کالای استاندارد ایرانی" با مشارکت سازمان ملی استاندارد ایران و موسسه فرهنگی-هنری شمس تشریق آذر در جهت معرفی محصولات و تولیدات استاندارد ایرانی منتشر خواهد شد.

به گزارش قلم پرس، مهدی رستمی مدیرعامل موسسه فرهنگی- هنری شمس تشریق آذر از تهیه مجموعه ایی نفیس بنام ” کالای استاندارد ایرانی” خبر داد و افزود: رهبر معظم انقلاب در نخستین پیام خود در آغاز سال نو خطاب به ملت ایران، سال جاری را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نام‌گذاری کردند که این امر نشان دهنده اهمیت “اقتصاد داخلی، کاهش وابستگی واردات و اهمیت به صادرات محصولات تولیدی” در کنار سیاست در تفکر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای می باشد.
رستمی افزود: ایشان با اذعان به سختی های اقتصادی که در سال گذشته بر ملت ایران بار شد، با این نام گذاری درجه‌ی اهمیت اتکاء به تولید ملی وپشتیبانی از تولید را در برهه‌ی حساس کنونی یادآور شدند. اکنون که سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» به پایان نیمه دوم می‌رسد ناظریم که چگونه ملت فهیم و سخت‌کوش کشورمان در کنار دولت ‌مردان و تولید کنندگان و صنعت گران داخلی افق ترسیمی سال را دست‌ یافتنی نموده‌اند.
مدیرعامل موسسه فرهنگی- هنری شمس تشریق آذر با اشاره به سیاستگذاری دولت سیزدهم در مانع زدایی ها و حمایت از تولیدات داخل گفت: نکته ای که درکارآمدی دولت سیزدهم و با روی کار آمدن دولت حجت الاسلام رییسی نقش اساسی دارد، داشتن برنامه جامع و هوشمند مبتنی برمطالعه و تصمیمات کارشناسانه، خردمندانه و متناسب با محدودیت ها و مقدورات کشور است از این منظر و نظر به تاکید مقام معظم رهبری در جهت حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان، موسسه فرهنگی- هنری شمس تشریق آذر در راستای توسعه‌ی اقتصادی و پیشگامان تولید، کتاب”کالای استاندارد ایرانی” را در مجموعه ایی نفیس و ماندگار با مشارکت سازمان ملی استاندارد ایران و حمایت های دکتر اسلام پناه ریاست محترم سازمان ملی استاندارد کشور تهیه می نماید.
رستمی با اشاره به گستره تجارت جهانی و نقش این مجموعه در شناساندن پتانسیل های تولیدات داخلی اظهار داشت: در دنیای کنونی، صنعت حد و مرزی ندارد. تجربه کشورهای تــازه توسعه یافته نشان‌دهنده آن است که صنعت می‌تواند به عنوان بخش پیشتاز سایر بخش های اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد. توسعه صنعتی با تولید محصولات با کیفیت جهانی برای افزایش توان تولیدی و صادراتی کشور نقش مهمی دارد.
وی با اشاره به اینکه با تولید محصولات با استانداردهای بالا، چرخه اقتصاد کشور به گردش می افتد، افزود: از آنجایی که استاندارد یکی از امیدهای توسعه‌ای هر کشور محسوب می‌شود، تبعیت از شاخصه های استاندارد در تحقق اقتصاد مقاوتی نقش مهمی دارد و سازمان ملی استاندارد به طور کلی یکی از بازوهای توانمند اقتصاد مقاومتی محسوب می شوند و در این راستا عمل به منویات رهبری پیشگام می باشد با حمایت از این طرح، ضمن معرفی واحدها و تولید کنندگان محصولات با کیفیت (به صورت دو زبانه فارسی و انگلیسی) بر اهمیت هم افزایی و معرفی این واحد ها در رده منطقه ایی و حتی جهانی اقدام می شود که از جمله این مراکز می توان به سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف و همچنین سفارت خانه کشورهای دیگر در ایران و اتاق های بازرگانی و… که دسترسی تجار و بازرگانان داخلی و خارجی به این منابع از دیگر موارد مهم در راستای حمایت از تولید داخلی می باشد.