کاهش هزینه جامدپاشی نمک، مزیت محلول‌پاشی است
کاهش هزینه جامدپاشی نمک، مزیت محلول‌پاشی است
رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر تبریز گفت: نمک‌پاشی یکی از موضوعاتی است که کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با آن درگیر بوده و موجب تخریب فضای سبز و زیرساخت‌های شهری می‌شود.

به گزارش قلم پرس، احد صادقی پیش از ظهر امروز در جریان تور رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه استان از واحد محلول‌سازی معاونت خدمات شهرداری تبریز اظهار کرد: محیط زیست یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر بوده و باید  سرمایه‌های محیط زیستی شهر را حفظ کنیم.

وی با اشاره به هزینه کلان بازسازی محیط زیست افزود: تلاش داریم در تمام حوزه‌های محیط زیستی دانش خود را بالا برده و از روش‌های سنتی پرهزینه به سمت راهکارهای پیشرفته و به‌روز برویم.

صادقی با اشاره به محلول‌پاشی در زمستان امسال نیز گفت: ترکیب فعلی محلول نمک و آهک است که موجب کاهش آسیب به محیط زیست و منابع زیرزمینی شهر می‌شود.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز با اشاره به استفاده بیش از حد نمک جامد در سال‌های گذشته عنوان کرد: شهروندان تبریز امسال باید محلول واقعی را تجربه کنند، چرا که امسال به نسبت سال‌های گذشته تنها یک‌سوم نمک در محلول استفاده می‌شود.

وی کاهش هزینه را مزیت استفاده از محلول بیان‌ کرده و افزود: هزینه‌ای که سالیانه برای بهبود وضعیت فضای سبز به کار می‌رود، امسال صرفه‌جویی شده و در دیگر بخش‌ها به کار گرفته خواهد شد.

تور رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان‌شرقی به منظور بازدید از ماشین‌آلات و امکانات زمستانی شهرداری تبریز و واحد محلول‌سازی معاونت خدمات شهری، با حضور احد صادقی، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر، جواد صدیقی، معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز، اکبر پورخردمند شهردار منطقه ۳ تبریز و جمعی از اصحاب رسانه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/