کاهش طلاق در جامعه نیازمند تقویت آموزش‌های قبل از ازدواج است
کاهش طلاق در جامعه نیازمند تقویت آموزش‌های قبل از ازدواج است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار طلاق های ثبت شده در سال اول زندگی، گفت: این موضوع نشان می دهد که در خصوص ارائه آموزش های قبل از ازدواج در جامعه کم کاری شده است. رحیم شهرتی فر در نشست شورای راهبردی جمعیت استان افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار طلاق های ثبت شده در سال اول زندگی، گفت: این موضوع نشان می دهد که در خصوص ارائه آموزش های قبل از ازدواج در جامعه کم کاری شده است.

رحیم شهرتی فر در نشست شورای راهبردی جمعیت استان افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و دستگاه های فرهنگی مسئول باید نسبت به ارائه آموزش های قبل ازدواج بیش از پیش توجه کنند.

وی ادامه داد: آموزش جوانان در خصوص ازدواج از جمله راهکارهای کاهش آمار طلاق در جامعه است و رسانه ها نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند.

شهرتی فر با اشاره به اینکه زوجین بعد از ازدواج علاقه ای به فرزندآوری در سال های نخست ازدواج ندارند، گفت: این تاخیر در زاد و ولد باعث مشکلات متعددی از جمله ناباروری می شود.

وی تاکید کرد: باید در جامعه نسبت به تبعات دیر فرزندآوری به صورت علمی اطلاع رسانی و آگاهسازی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آمار و دلایل طلاق در شهرستان ها متفاوت است، افزود: باید تحلیل علمی و فنی نسبت به موضوع طلاق انجام شود .

وی با اشاره به اینکه بیشترین علت اصلی مرگ و میر در استان بیماری های قلبی و عروقی است، گفت: آگاهسازی مردم نسبت به تغذیه صحیح و افزایش تحرک فیزیکی در جامعه می تواند از بسیاری از مرگ ها پیش گیری کند.

شهرتی فر با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر باید به توسعه ورزش همگانی اهتمام بیشتری داشته باشند، ادامه داد: ورود شهرداری به ورزش قهرمانی از وظایف این مجموعه نیست و با گسترش فضاهای سبز زمینه ورزش همگانی فراهم می شود.