کاهش سرعت حرکت قطارها
کاهش سرعت حرکت قطارها

به گزارش قلم پرس از مراغه، محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن آذربایجان امروز در جلسه بررسی نقاط حادثه ساز راه آهن، در محدوده شهرستان مراغه  اظهار داشت: سه روز پس از تصادف شهروند مراغه ای سرعت قطار های مسافری و باری در منطقه مسکونی پهرآباد مراغه از ۶۰ کیلومتر در ساعت به ۳۰ کیلومتر کاهش […]

به گزارش قلم پرس از مراغه، محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن آذربایجان امروز در جلسه بررسی نقاط حادثه ساز راه آهن، در محدوده شهرستان مراغه  اظهار داشت: سه روز پس از تصادف شهروند مراغه ای سرعت قطار های مسافری و باری در منطقه مسکونی پهرآباد مراغه از ۶۰ کیلومتر در ساعت به ۳۰ کیلومتر کاهش یافت.

وی افزود: هدف از کاهش سرعت قطارها کاهش حوادث و سوانح ریلی در این منطقه است.

قربانی با ابراز تاسف از جان باختن شهروند مراغه ای براثر برخورد قطار افزود: به زودی دو مورد زیرگذر به صورت باکسی برای تردد شهروندان و خودروها در این محدوده اجر می شود.

به گفته مدیرکل راه آهن آذربایجان، طرح پل شهرک فلزکاران، زیرگذر روستای ملاقاسم و شهر خداجو امسال اجرا می شود.

قربانی افزود: براساس تفاهم نامه ای بین شهرداری مراغه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ۵۰ درصد اعتبار این طرح توسط راه آهن تامین می شود.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه گفت: قرار گرفتن ۱۲ تا ۱۳  کیلو متر از مسیر راه آهن سراسری در محدوده شهر مراغه اهالی چهار محله را دچار مشکل کرده است.

سیدعلی موسوی، خواستار ایجاد زیرگذر عابر پیاده و سواره در محله های محدوده ریل در محله های شهر مراغه شد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای ایجاد دیوار حفاظتی در این محله ها لازم و ضروری است.

بیست چهارم اردیبهشت ۱۴۰۰ براثر برخور قطار مسافری تهران – تبریز با شهروند ۶۱ ساله مراغه ای جان باخت.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷