کاهش دمای قابل توجه در نوار شمالی کشور/ پایداری گرمای هوا تا روز جمعه
کاهش دمای قابل توجه در نوار شمالی کشور/ پایداری گرمای هوا تا روز جمعه

[ad_1] کاهش دمای قابل توجه در نوار شمالی کشور/ پایداری گرمای هوا تا روز جمعه کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر رگبارهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود و سایر مناطق کشور جوی […]

[ad_1]

کاهش دمای قابل توجه در نوار شمالی کشور/ پایداری گرمای هوا تا روز جمعه

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر رگبارهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود و سایر مناطق کشور جوی را آرام و پایدار دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه ماندگاری هوای گرم را در کل کشور شاهد هستیم، ادامه داد: بعد از ظهر روز شنبه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و غرب گیلان انتظار رگبار پراکنده و وزش باد را داریم و جنوب سیستان و بلوچستان نیز رگبار و رعد و برق را تجربه می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان اردبیل و سواحل دریای خزر نیز بارش رخ می‌دهد که همراه با وزش باد شمالی است و این شرایط سبب کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه دریای خزر مواج و متلاطم است، اظهار کرد:‌ نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش دمای نسبی قابل توجهی را تجربه می‌کند و بعد از ظهر روز یکشنبه برای جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان نیز رشد ابرهای همرفتی پیش‌بینی می‌شود که رگبار پراکنده در این مناطق را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: طی امروز و فردا در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد پدیده غالب است و روزهای شنبه و یکشنبه این وزش باد تقویت و سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و امروز پایتخت در ساعات پس از ظهر با وزش باد مواجه است و احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک نیز وجود دارد؛ بیشینه دمای تهران ۴۱ درجه است و کمینه دمای آن فردا به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/

[ad_2]