کالاهای تولیدی آذربایجان‌شرقی را کدام کشورهای می‌خرند؟
کالاهای تولیدی آذربایجان‌شرقی را کدام کشورهای می‌خرند؟

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال بالغ بر ۱۲ میلیون دلار انواع محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، صنعت، کشاورزی و معدن و صنایع معدنی به کشور هند صادر شده است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدجعفر عظمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بالغ بر […]



مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه نخست امسال بالغ بر ۱۲ میلیون دلار انواع محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، صنعت، کشاورزی و معدن و صنایع معدنی به کشور هند صادر شده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدجعفر عظمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بالغ بر ۱۲ میلیون دلار انواع محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، صنعت، کشاورزی و معدن و صنایع معدنی به کشور هند صادر شده است، اظهار کرد: این میزان صادرات نسبت به نیمه اول سال گذشته ۳۰ برابر رشد داشته که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی ادامه داد: بیشترین درصد رشد صادرات استان در بازه زمانی فروردین تا پایان شهریورماه امسال مربوط به کشورهای هند با میزان صادرات حدود ۱۱.۷ میلیون دلار با رشد بیش از ۲۹۹۷ درصد و فدراسیون روسیه با میزان  صادرات ۲۴.۲ میلیون دلاری با رشد بیش از ۲۱۰ درصد می‌باشد.

عظمایی با اشاره به دیگر مقاصد صادراتی محصولات تولیدی استان اضافه کرد: ترکیه، عراق، ارمنستان، بلغارستان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، افغانستان، پاکستان و امارات متحده عربی ۱۰ کشوری است که بیشترین میزان صادرات به آنها انجام شده است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه صادرات به کشورهای همسایه همچنان مورد تاکید است؛ گفت: توسعه تجارت خارجی تابع عوامل بسیاری است و تلاش می‌کنیم مسیر صادرات برای بازرگانان استان هموار شود.

مدیرکل صمت استان با اشاره به رفع پاره‌ای مشکلات صادرات قیر به ترکیه، تصریح کرد: بر اساس اعلام رایزن بازرگانی ایران در ترکیه، روند صادرات قیر تولیدکنندگان استان به ترکیه رفع شده است.

پایان پیام/س