کارگروه تسهیل، مهم‌ترین جایگاه تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت واحدهای راکد است/ دستگاه‌ها به وظایف خود در رفع موانع تولید عمل کنند
کارگروه تسهیل، مهم‌ترین جایگاه تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت واحدهای راکد است/ دستگاه‌ها به وظایف خود در رفع موانع تولید عمل کنند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کارگروه تسهیل، اولین و مهم‌ترین جایگاه تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت واحدهای راکد و احیا و افزایش ظرفیت تولید آنهاست. عابدین خرّم در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: وضعیت تمام واحدهای راکد و تعطیل در چهار بخش صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و علم و فناوری مشخص […]


استاندار آذربایجان شرقی گفت: کارگروه تسهیل، اولین و مهم‌ترین جایگاه تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت واحدهای راکد و احیا و افزایش ظرفیت تولید آنهاست.

عابدین خرّم در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: وضعیت تمام واحدهای راکد و تعطیل در چهار بخش صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و علم و فناوری مشخص شود.

وی با اعلام اینکه در استان بیش از ۹۰۰ واحد تعطیل و راکد در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد، گفت: این عدد در سال گذشته ۱۵۰۰ واحد بوده که به همت کارگروه تسهیل، بیش از ۵۰۰ واحد فعال شده و به چرخه فعالیت بازگشته‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بزرگترین آفت کار، ارائه آمار متناقض است، گفت: آماری که توسط نهادها اعلام می شود باید واقعی باشد.

وی بر وظایف دستگاه‌ها در حوزه رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: بنا نیست استانداری جایگزین ادارات کل شود و این نهادها باید به وظایف خود عمل کنند و استانداری هم در این بین نقش تسهیل‌گر را دارد.

خرّم با اعلام اینکه گزارش واحدهای احیاشده هر ۶ ماه یک بار توسط وزارت کشور به رئیس جمهور اعلام می‌شود، گفت: رئیس جمهور دستور داده است هر مدیری که حوصله کار و ایجاد تحول ندارد کنار گذاشته شود.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌های استان در اجرای مصوبات کارگروه تسهیل، گفت: بانک های استان فقط ۳۴ درصد این تصمیمات را اجرا کرده‌اند که این رقم قابل قبول نیست.

وی، فعالان بخش خصوصی را سرمایه های استان و کشور دانست و گفت: جایگاه سرمایه گذاری و تولید به حدی مهم است که مقام معظم رهبری از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به عنوان افسران جنگ اقتصادی نام برده اند و شاغلان و کارگران نیز رزمندگان عرصه تولید هستند.

وی افزود: اگر به امر تولید توجه کنیم و جلوی راه های کاذب کسب پول را بگیریم، این کشور شکوفا شده و ملت به خودکفایی خواهد رسید.