چرا عده‌ای از خوشحالی مردم ناراحت هستند/ دولت تنها قصد خدمتگذاری دارد اگر نقدی هست باید منصفانه باشد
چرا عده‌ای از خوشحالی مردم ناراحت هستند/ دولت تنها قصد خدمتگذاری دارد اگر نقدی هست باید منصفانه باشد

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نباید حاشیه‌ها بر متن فعالیت‌های دولت غلبه کند گفت: در یک خانواده کوچک هم اختلاف وجود دارد اما اصل خانواده را هیچ وقت نباید زیرسئوال برد، این نظام و دولت برای هم هستند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سعید شبستری ظهر امروز در مراسم […]

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نباید حاشیه‌ها بر متن فعالیت‌های دولت غلبه کند گفت: در یک خانواده کوچک هم اختلاف وجود دارد اما اصل خانواده را هیچ وقت نباید زیرسئوال برد، این نظام و دولت برای هم هستند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، سعید شبستری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در جوامع توسعه یافته معمولا بیشترین سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد و رسانه‌های فرهنگی ابزاری قدرتمند برای ترویج فرهنگ به شمار می‌روند، اظهار داشت: در دنیا شاهد هستیم  ابرقدرت‌ها و معاندان نظام همیشه بخشی که بر روی آن برنامه‌ریزی می‌کنند بخش فرهنگ بوده و بارها مقام معظم رهبری با عناوین مختلفی همچون تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی آن را مطرح فرموده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر بازگرداندن شور و نشاط به جامعه بوده است، افزود: برخی فعالیت‌های فرهنگی را نمی‌توان نشان داد چون بحث فرهنگی چیزی نیست که عمق آن را با عدد و رقم قابل شناسایی باشد، ثمره آن را در سال‌های دیگر خواهیم دید.

شبستری اضافه کرد: خوشبختانه برخی موانع رفع و کارهایی در استان انجام شد که یکی از این اقدامات تشکیل بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان بود که یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت در استان بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نشر و چاپ، گفت: شاید در برخی چاپ‌ها اشکالاتی نیز وجود داشته باشد که قطعا می‌توان با بازنگری مجدد آن را رفع و حل کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه مطبوعات افزایش ۹۰ درصدی در استان داشتیم، گفت: اما آنچه که مطلوب ما بود روزنامه‌ای در سطح کشوری بود که هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم و البته برخی روزنامه‌ها با تغییر محتوا کار را آغاز کرده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به دریافت مجوز سایت‌های خبری در استان، گفت: در گذشته خیلی از سایت‌ها مجوز نداشتند اما در دولت تدبیر و امید حتی سایت‌هایی که منتقد دولت بودند توانستند مجوز دریافت کنند.

وی ادامه داد: اینکه سایت‌ها نقدی می‌کنند با خلوص نیت و منصفانه باید باشد، اینکه برخی مسائل را مطرح می‌کنند که درست و صحیح نیست کار مضمومی بوده و به نظر از اصل خویش دور می‌شویم.

شبستری، با بیان اینکه متاسفانه عبارت «هدف وسیله را توجیه می‌کند» در حال حاضر دوباره بروز پیدا کرده است، گفت: حتی در یک خانواده کوچک هم اختلاف وجود دارد اما اصل خانواده را هیچ وقت نباید زیرسئوال برد، این نظام و دولت هم برای هم هستند، چرا باید همدلی را به نفاق و تفرقه‌افکنی تبدیل کنیم، چرا عده‌ای از خوشحالی مردم ناراحت هستند، دولت تنها قصد خدمتگذاری دارد اگر نقدی هست باید منصفانه باشد.‌

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نباید حاشیه‌ها بر متن فعالیت‌های دولت غلبه کند، افزود: مردم ایران که سال‌ها در مقابل فشارهای مختلف صبر و استقامت کرده‌اند شایسته این نیستند که انرژی مسئولانشان صرف حاشیه‌ها شود و با بزرگ‌نمایی مشکلات و دشمن‌تراشی در داخل، دشمن اصلی فراموش شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت با وجود همه مشکلات و سختی‌ها کار خود را انجام می‌دهد و مدیران توانمند و عقلایی که به نظام خدمت می‌کنند افراد دلسوزی هستند که بدون شائبه‌های سیاسی و اختلاف کار می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: گاهی اختلافات را آنقدر بزرگ می‌کنند که دشمن اصلی فراموش می‌شود و همدیگر را متهم می‌کنیم و به چشم دشمن به یکدیگر نگاه می‌کنیم.

در این آیین که با حضور معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، محمد محمدپور به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد.