پیگیر مطالبات شهرداری از دولت هستیم
پیگیر مطالبات شهرداری از دولت هستیم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی دولت به شهرداری ها در خصوص حمل و نقل عمومی گفت: برای پرداخت بدهی های معوقه و تخصیص اعتبارات لازم برای سیستم حمل و نقل کلانشهرها پیگیری های لازم را صورت خواهیم داد. زهرا ساعی در گفتگو با قلم پرس، درخصوص […]

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی دولت به شهرداری ها در خصوص حمل و نقل عمومی گفت: برای پرداخت بدهی های معوقه و تخصیص اعتبارات لازم برای سیستم حمل و نقل کلانشهرها پیگیری های لازم را صورت خواهیم داد.

زهرا ساعی در گفتگو با قلم پرس، درخصوص لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور و کاهش درآمدهای شهرداری بدلیل تغییر عوارض به مالیات گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و کاهش فروش نفت، پیش بینی فروش ۱میلیون ۵۰۰ هزار بشکه بسته شده است و دولت نسبت به گذشته با محدودیت بودجه مواجه است.

او ادامه داد: بدلیل همین کاهش فروش نفت، بودجه کلی سال ۹۸ بودجه مطلوبی نیست و با یک بودجه انقباضی مواجه هستیم.

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تایید حذف برخی از منابع درآمدی شهرداری ها در بودجه سال ۹۸ گفت: در بودجه سال ۹۸ چند اولویت اصلی را در نظر گرفته ایم که از جمله آن ها می توان به حمایت از قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه و ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد.

ساعی افزود: درخواست شده برخی دهک های بالا از ردیف دریافت یارانه حذف شوند تا از اقشار دیگر حمایت بیشتری انجام شود.

او با بیان اینکه در بحث بودجه شهرداری ها برخی ردیف ها حذف شده و یا تغییر کرده است گفت: مواردی در کمیسیون تلفیق مطرح شده، برخی رای آورده و برخی رای نیاورد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای دفاع از پیشنهاداتمان در خصوص ردیف های درآمدی شهرداری در زمان طرح بودجه در صحن علنی مجلس ثبت نام کردیم گفت: در خصوص اینکه نظر همکارانم با من یکسان است یا نه، اطلاعی ندارم.

این نماینده مجلس با اشاره به محدود شدن آنها در سال های اخیر اظهار داشت: بدهی ها، ساخت و سازها و در اکثر کلانشهرها مسائل عمرانی دارند، کمک خواهیم کرد تا توسعه شهری ادامه دار باشد.

او پروژه هایی مانند مترو را نماد توسعه شهر دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد تا روند توسعه کلانشهرها متوقف نشود.

ساعی، شهین باهر را شهرداری تلاشگر خواند و با اشاره به نگرش خوب او در بحث فیزیک و کالبد شهر، تصریح کرد: تمام تلاش ما این این است که بودجه ۹۸ را به توسعه شهرها منعطف کنیم و این موضوع را شنبه آینده که بودجه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد، اعلام خواهیم کرد.