پیشگیری از بروز تخلفات در انتخابات با وجود دستگاه احراز هویت
پیشگیری از بروز تخلفات در انتخابات با وجود دستگاه احراز هویت
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت های دستگاه احراز هویت از تخلفات احتمالی همچون تکرار آرا و آراء شناسنامه های فوتی و مخدوش و زیر سن قانونی جلوگیری می شود.

به گزارش قلم پرس، علیار استگو در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص استفاده از دستگاه های احراز هویت در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دستگاه احراز هویت برای اولین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی به کارگیری می شود و تنها در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا دوره گذشته در ۵ حوزه به کارگیری شده بود.

وی با بیان اینکه یکی از قابلیت های این دستگاه مجهز بودن به باطری و قابلیت اتصال به باطری خودرو در مواقع ضروری است، افزود:یکی از اساسی ترین مزیت های دستگاه احراز هویت به منظور پیشگیری از تخلفات، مجهز شدن به سنسور اثر انگشت و قابلیت فیلم برداری است که با این وجود از بروز برخی تخلفات پیشیگیری می شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت های دستگاه احراز هویت از تخلفات احتمالی همچون تکرار آرا و آرائ شناسنامه های فوتی و مخدوش و زیر سن قانونی جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد:به دلیل ثبت کد شناسایی تمام افراد واجد شرایط برای رای دادن در کشور توسط دستگاه اجراز هویتی غیر از واجدین شرایط هیچ کسی نمی تواند در فرایند رای گیری شرکت کند.

راستگو اضافه کرد: پس از احراز هویت افراد مراجعه کننده به صندوق های رای، کاربر تعرفه رای را صادر میکند و فرد می تواند رای خود را وارد صدوق کند.

وی با اشاره به استقرار ۳۰۵۳ شعبه اخذ رأی در استان، گفت: ستاد انتخابات کشور دستگاه احراز هویت مورد نیاز استان  را تأمین و تحویل داده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: همه اعضای شعب اخذ رأی نحوه کار با این دستگاه را در جلسات متعدد آموزش دیده‌اند و انتظار داریم که با استفاده از این دستگاه، سرعت و سهولت روند رأی‌گیری افزایش یابد.

انتهای پیام/