پیشنهاد حماس به ساکنان بیت‌المقدس درباره نحوه مقابله با صهیونیست‌ها
پیشنهاد حماس به ساکنان بیت‌المقدس درباره نحوه مقابله با صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از مردم قدس خواست که در واکنش به تداوم روند ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به صحن‌های مختلف مسجد الاقصی، پیشنهاد داد که ساکنان شهر قدس در صحن «البراق» این مسجد، نماز بخوانند. وی طی پستی در توئیتر نوشت: «صحن البراق بخشی اصلی از […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از مردم قدس خواست که در واکنش به تداوم روند ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به صحن‌های مختلف مسجد الاقصی، پیشنهاد داد که ساکنان شهر قدس در صحن «البراق» این مسجد، نماز بخوانند.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «صحن البراق بخشی اصلی از مسجدالاقصی مبارک است. در این صحن دو مسجد المغاربه و البراق قرار داشت. دفاع مردم ما در قدس و داخل فلسطین [اشغالی] از قبله نخست مسلمانان و محل معراج رسول اکرم، افتخار و نعمتی است از جانب خداوند. اما نباید صحن البراق و ادای نماز در آن را فراموش کنید. این بهترین پاسخ به شهرک‌نشینان است.»

 

 رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از بی توجهی جامعه جهانی، با افزایش حفاری‌ها در صحن البراق، بخش زیادی از پروژه ساخت هیکل سلیمان (معبد سلیمان) را پیش برده است.

اداره اوقاف اسلامی قدس بارها با ابراز نگرانی از تداوم حفاری‌های رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی است، هشدار داده که حفاری‌های زیر مسجد الاقصی مغایر با حقوق بشردوستانه بین المللی و تصمیم‌های یونسکو در این خصوص است و رژیم صهیونیستی هم کرونا را بهانه‌ای برای در تنگنا قرار دادن اهالی بخش قدیمی قدس قرار داده است و مانع حضور نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی می‌شود.

دو روز پس از اعلام آتش‌بس در روز جمعه گذشته میان مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی، نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست، اقدامات تحریک آمیز علیه مسجدالاقصی را از سر گرفتند و روز یک‌شنبه گذشته، نظامیان اشغالگر، با تشدید تدابیر نظامی در مسجدالاقصی و حمایت از ورود شهرک‌نشینان تندرو به آن، بار دیگر با نمازگزاران فلسطینی درگیرشدند و دست‌کم شش فلسطینی را دستگیر کردند.  (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م