پیشنهاد احداث شهرک صنعتی و بازارچه مرزی مشترک میان ارس و ارمنستان
پیشنهاد احداث شهرک صنعتی و بازارچه مرزی مشترک میان ارس و ارمنستان

پیشنهاد احداث شهرک صنعتی و بازارچه مرزی مشترک میان ارس و ارمنستان به گزارش قلم پرس،استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان، با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای گسترش همه‌جانبه روابط با همسایگان، از آمادگی کامل مدیریت دولتی و بخش خصوصی استان برای توسعه همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در زمینه اقتصادی و […]


پیشنهاد احداث شهرک صنعتی و بازارچه مرزی مشترک میان ارس و ارمنستان

به گزارش قلم پرس،استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان، با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای گسترش همه‌جانبه روابط با همسایگان، از آمادگی کامل مدیریت دولتی و بخش خصوصی استان برای توسعه همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری خبر داد.

عابدین خرّم با تشریح برخی از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان در حوزه‌هایی مانند پتروشیمی، معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و مصالح ساختمانی، گفت: آذربایجان شرقی با دارا بودن ۵۷ ناحیه و شهرک صنعتی، ۶ شهرک تخصصی و شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و منطقه آزاد ارس به وسعت ۵۱ هزار هکتار، مستعد و آماده جذب سرمایه‌گذاری است.
 
وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و صنعتی در منطقه آزاد ارس، پیشنهاد کرد شهرک صنعتی و بازارچه مرزی مشترک به صورت دائمی در مرز دو کشور ایجاد شود.
 
خرّم اظهار داشت: منطقه آزاد ارس، مسیر دسترسی تولیدکنندگان ارمنستان به بازار ایران و محور شمال جنوب است و در مقابل، این کشور نیز می‌تواند مسیر دسترسی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای اروپای شرقی باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی بر حل‌وفصل مسائل گمرکی و حمل‌ونقل در مرز ایران و ارمنستان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با نگاه مثبت مسئولان دولتی و اراده جدی بخش خصوصی دو کشور، بتوانیم آثار مثبت این سفر را در میدان عمل شاهد باشیم.