پیشرفت‌های امروز مدیون اعتقادات باورهای پرورش یافته در سن کودکی هست
پیشرفت‌های امروز مدیون اعتقادات باورهای پرورش یافته در سن کودکی هست

دومین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی در تبریز به مناسبت هفته ملی کودک، با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیر کل کانون پرورش فکری استان افتتاح شد. به گزارش قلم پرس، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی ضمن گرامی داشت هفته ملی کودک و ابراز خوشحالی به خاطر حضور در […]

دومین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی در تبریز به مناسبت هفته ملی کودک، با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیر کل کانون پرورش فکری استان افتتاح شد.
به گزارش قلم پرس، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی ضمن گرامی داشت هفته ملی کودک و ابراز خوشحالی به خاطر حضور در جمع کودکان گفت: ما باید دوران خوب کودکی را قدر بدانیم و کودکان را ارج نهیم.
سعید شبستری ادامه داد: بچه‌های این مرز و بوم پرورش یافته این جامعه بوده و سکان‌دار مسئولیت‌های سیاسی، اجتماعی و اداری آینده می‌باشند پس بهتر است در تربیت و رشد و شکوفایی آنان اقدامات موثری انجام دهیم.
وی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری استان نقش مهمی در ارتقاء سطح فرهنگی کودکان دارند، تصریح کرد: باید بچه‌هایی تربیت کنیم که با کسب مهارت‌های زندگی بتوانند در مقابل مشکلات عدیده ایستادگی کنند و اینکار مستلزم این است که تربیت صحیح کودکان اولویت اصلی و مهم خانواده‌ها باشد.
شبستری افزود: باید آموزش مسائل دینی و نحوه برقراری روابط اجتماعی را از سنین کودکی در جامعه نهادینه کنیم چرا که این کار سبب می‌شود فرزندانمان از آسیب‌های اجتماعی مصون باشند.
وی با بیان اینکه اگر امروزه شاهد پیشرفت در زمینه‌های علمی و فرهنگی و … هستیم، گفت: این پیشرفت‌ها مدیون اعتقادات باورهای پرورش یافته در سن کودکی هست.
معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: مربیان کانون پرورش فکری استان در این زمینه رسالت خطیری دارند و البته در عرصه فرهنگ بهترین الگو برای کودکان و نوجوانان هستند و در این بین نقش آنها بسیار برجسته و موثر و مفید است.
شبستری با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات ما ریشه در مسائل فرهنگی دارد، اضافه نمود: باید از سنین کودکی به کودکان یاد دهیم تا چطور با مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه کنار بیایند و در جهت رفع این مشکلات گام بردارند.
شبستری در پایان توجه به مناطق محروم و روستایی را یادآور شد و گفت: باید تمامی تلاش خود را برای خدمات رسانی بهتر به آنها به کار گیریم.
وی با تقدیر از تلاش‌های ارزنده کانون استان در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان از هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون استان به جهت توسعه و تعمیق این برنامه‌ها در سال‌های اخیر قدردانی کرد.