پیام نوروزی مقام معظم رهبری پاسخی به دغدغه ها ومطالبات چندین ساله بخش کشاورزی بود
پیام نوروزی مقام معظم رهبری پاسخی به دغدغه ها ومطالبات چندین ساله بخش کشاورزی بود
رئیس هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه کشاور‌زی سپاه عاشورا گفت: برای تحقق و رسیدن به کشاورزی پایدار و استاندارد در کشور نیاز به یک حمایت همه جانبه از سوی مسوولین و مقامات کشور بود، که با سخنرانی نوروزی امسال مقام معظم رهبری به دغدغه ها ومطالبات چندین ساله حوزه های مختلف بخش کشاورزی پاسخ دلگرم کننده ای داده شد.

به گزارش قلم پرس، رئیس هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه کشاور‌زی سپاه عاشورا با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از وجوه امنیت ملی است وثبات وامنیت کشور در حوزه های اقتصادی بیش از همه به این بخش وابسته است، گفت: برای تحقق و رسیدن به کشاورزی پایدار و استاندارد در کشور نیاز به یک حمایت همه جانبه از سوی مسوولین و مقامات کشور بود، که با سخنرانی نوروزی امسال مقام معظم رهبری به دغدغه ها ومطالبات چندین ساله حوزه های مختلف بخش کشاورزی پاسخ دلگرم کننده ای داده شد.
دکتر بیوک رئیسی با بیان اینکه عموماً صدای محققین بخش کشاورزی و سازمان تحقیقات کشاورزی در بیان اهمیت این بخش در صندوق های فکری سازمانهائی همچون برنامه وبودجه در دولتهای قبلی بایگانی می شد، امروز دیگر بهانه ای برای عدم حمایت ندارند.
اگر دیروز دغدغه اصلاح الگوی کشت و یکپارچه سازی اراضی بود امروز باحمایت و رهنمودهای داهیانه و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، تکلیف همه دستگاههای اجرائی برای تحقق منویات معظم له و آرزوی دیرینه بخش کشاورزی مشخص گردیده است.
نائب رئیس مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا با بیان اینکه توجه به تولید محصولات استراتژیک مورد مطالبه مقام معظم رهبری است، گفت: تولید درحد خودکفائی در محصولات استراتژیک طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، بدون بهره مندی از فناوریهای نو و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در این بخش و یکپارچه سازی اراضی و اصلاح الگوی کشت امکان پذیر نیست.
لذا بایستی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و نخبگان در این بخش بهره مند شد.
وی اصلاح الگوی کشت و یکپارچه سازی اراضی را از سخت ترین و مهمترین موضوعات بخش کشاورزی دانست و گفت: تمکین کشاورز در بحث الگوی کشت جز با سیاستهای حمایتی و تشویقی میسر نبوده و این امر بر حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، باید مورد حمایت همه دستگاههای اجرائی باشد.
همچنین با یکپارچه سازی اراضی، اصلاح الگوی کشت نیز محقق و در نتیجه کشت محصولات استراتژیک هم معمولتر خواهد بود.
دکتر بیوک رئیسی سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری را هدیه ای با ارزش برای کشاورزان و مسوولین امر در حوزه کشاورزی دانست و گفت: هوشیارترین و کارامدترین مدیران عرصه کشاورزی افرادی هستند که بتوانند از این فرصت طلائی پیش آمده به دردهای عمیق چندین ساله خود مرحمی دهند و به ارتقا کمی و کیفی این بخش بپردازند.
رئیس هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه عاشورا از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه خواست اگر فرصت ترمیم بودجه بخش کشاورزی هست حتما به امداد و کمک این بخش بیایند و یا به هر شکلی جبران نمایند.