پیام تبریک استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم
پیام تبریک استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم، از از زحمات و تلاش‌های معلمان دلسوز، متعهد و مسئولیت‌پذیر استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد. متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:   سپاس و ستایش بی‌کران پروردگاری را که انسان را به زیور علم و ادب آراست و موهبت تعلیم و […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم، از از زحمات و تلاش‌های معلمان دلسوز، متعهد و مسئولیت‌پذیر استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

متن پیام عابدین خرّم به این شرح است:
 
سپاس و ستایش بی‌کران پروردگاری را که انسان را به زیور علم و ادب آراست و موهبت تعلیم و تربیت را به بندگان خاص و خالص خود ارزانی داشت. به‌راستی که معلمی، شغل انبیاست و همانان‌اند که پیام شورآفرین و حیات‌بخش معرفت و آگاهی را به ابنای بشر هدیه کرده و غبار جهل و تاریکی را از وجود انسان زدوده‌اند.
 
در طول تاریخ هزاران ساله بشر، جوامعی که بهترین و والاترین سیستم‌های تعلیم و تربیت را داشته و در این حوزه خطیر و حساس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، پیشرو تحولات و پیشرفت‌ها بوده‌اند و بی‌شک آینده نیز از آنِ چنین جوامعی خواهد بود.
 
اساسی‌ترین و تأثیرگذارترین عنصر نظام تعلیم و تربیت، معلمان هستند؛ انسان‌های فرهیخته‌ای که رسالت خطیر اندیشه‌ورزی و هدایت نسل‌ها را به دوش می‌کشند و زندگی خود را فدای آگاهی و معرفت می‌کنند. نقش اثرگذار معلمان و آموزگاران در تحولات تاریخی و فرهنگی، بر هیچ کس پوشیده نیست. همچنان‌که در طول بیش از دو سال گذشته، که بیماری کرونا گریبان‌گیر جامعه بشری شده است، این معلمان سخت‌کوش بودند که مجاهدانه به میدان آمدند و با مسئولیت‌پذیری، خلاقیت و مهربانی، مانع از ایستایی چرخ‌ تعلیم و تربیت در کشورمان شدند.
 
اکنون که پس از این دوره سخت و طاقت‌فرسا، با تدابیر دولت مردمی در افزایش ضریب واکسیناسیون و اطمینان نسبی از سلامت دانش‌آموزان، آموزش حضوری در مدارس و مراکز آموزشی از سر گرفته شده، بار دیگر شاهد تلاش‌های خستگی‌ناپذیر معلمان و دبیران هستیم تا خسارت‌ها و عقب‌ماندگی‌های احتمالی ناشی از دو سال تعطیلی مدارس و آموزش مجازی، جبران شود.
 
اینجانب با تبریک هفته گرامی‌داشت مقام معلم که مزین به نام معلم فرزانه انقلاب، شهید آیت‌الله مطهری شده است، از زحمات و تلاش‌های معلمان دلسوز، متعهد و مسئولیت‌پذیر استان آذربایجان شرقی قدردانی می‌کنم و سعادت، سلامت، بهروزی و توفیق روزافزون همه این عزیزان را از درگاه الهی مسألت دارم.
 

[ad_2]