پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی پیامی را برای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی صادر کرد. در متن پیام سیدقاسم ناظمی آمده است: سـن مظهـر جمـال خـدای عطـوف سن کشاف هم و غم و کروب و لهوف سن معـروف سن بو اسمـه امام رئوف سن جـانـلار فـدا عطـوفتیــوه یا ابا الـحـسن   سلطان ملک سلم […]


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی پیامی را برای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی صادر کرد.

در متن پیام سیدقاسم ناظمی آمده است:

سـن مظهـر جمـال خـدای عطـوف سن

کشاف هم و غم و کروب و لهوف سن

معـروف سن بو اسمـه امام رئوف سن

جـانـلار فـدا عطـوفتیــوه یا ابا الـحـسن

 

سلطان ملک سلم و رضا، ابن مرتضی،  امام رئوف و آقای عطوف  که نام بلندش اسم اعظم حق است و اینک که دور زمان به ذی‌القعده مبارک رسیده و طلعت سلطان طوس، حضرت شمس‌الشموس، آسمان امامت و ولایت را روشن ساخته؛ باغ و راغ روح پرور است و از شمیم گل مشام جانها معطر.

عالم آل محمد (ص) که حریم حرمش مأمن جان‌های مشتاق و میعادگاه دلدادگان به امامت و ولایت است و رواق‌های مقرنسش ذوق اهالی هنر را چنان به وجد می‌آورد که دلهاشان چون مرغ بسمل شده‌ای سر بر سینه می‌کوبد و به هر هنری که در چنته دارند، شعاع مهر بیکرانش را در قالب‌های متنوع ذوق و هنر متجلی می‌کنند.

آن سایه رحمت خدایی و عکس جمال کبریایی ، سلطان قلمرو ولایت و نقش جریده‌ عنایت، که این بار نیز از سرِ لطف و کرم واسعه که مختص رأفت بی‌مثال اوست، تبریز را به عطر مشهد آغشته است.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی امسال برای دومین بار در تبریز عزیز برگزار می‌شود و چه فرخنده اتفاقی برای این شهر رقم خورده است.

بدون شک ایجاد زیرساختهای لازم برای بهره‌گیری هرچه بهتر و بیشتر از فرهنگ مشعشع رضوی، نیازمند برنامه‌ریزی‌ دقیق و جامعی است که بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در طول سالها توانسته بخشی از این رسالت عظیم و خطیر را به انجام رساند و زمینه‌ای فراهم نماید تا آثاری شایسته و در خور با محتوایی متقن از طریق این جشنواره تولید شود اما هنوز تا نقطه مطلوب راه بسیار است و امیدواریم در حوزه هنر فاخر تئاتر، که پانزدهمین دوره آن به همت هنرمندان و هنرپروران ایران عزیز برگزار شد، بابی برای پویایی قابل توجه در عرصه تئاتر آئینی و اتفاقی مبارک در حوزه هنر دینی باشد.

با توجه به پتانسیل غنی هنری در عرصه تئاتر آذربایجان‌شرقی، و نقش و جایگاه این هنر در حمل و انتقال ارزشهای والای الهی و انسانی، غنای محتوای این جشنواره فزونی گیرد و در سال‌های آتی با استانداردسازی تخصصی این جشنواره به یکی از جشنواره‌های معتبر ملی تبدیل شود.

امید آن دارم که حضور مشتاقانه هنرمندان  و تلاش خالصانه دست اندرکاران جشنواره، مورد قبول حق تعالی و سلطان سریر ارتضا قرار گیرد و تئاتر آیینی در نزد هنرمندان و جامعه جایگاه اصلی خود را بازیابد و بهار فرحناکی باغ تئاتر دینی و علی‌الخصوص تئاتر رضوی را شکوفاتر کند.