پنج‌شنبه ۳ فروردین‌ اول ماه مبارک رمضان است
پنج‌شنبه ۳ فروردین‌ اول ماه مبارک رمضان است
عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: پنج‌شنبه سوم‌ فروردین‌ماه نخستین روز ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام سیدرضا قلم کاران اصفهانی‌، عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب در همایش سراسری ائمه جمعه و جماعت استان کردستان با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، اظهار داشت: امسال در تقویم همه کشورها روز چهارشنبه ۲۹ شعبان بوده و پنج‌شنبه سوم فروردین اول ماه رمضان است.

وی با بیان اینکه یکی از قوی‌ترین و برترین رصدخانه‌های دنیا در کشور در سال‌جاری شروع به کار کرده که یکی از دستاوردهای ملی ایرانیان است، گفت: این تلسکوپ در اوج تحریم‌ها به بهره‌برداری رسیده و توانایی رصد هفت میلیارد سال نوری را دارد.

هرگونه اختلاف نظر درباره رؤیت ماه جایز نیست

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه هرگونه اختلاف نظر درباره رؤیت ماه جایز نیست، تصریح کرد: امیدوارم همه اقوام و مذاهب در کشور با هم‌ متحدانه ماه مبارک رمضان را آغاز کرده و با هم‌ عید بگیریم و اجازه ندهیم دشمنان از جریانات سوءاستفاده ‌کنند.

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این همایش که با موضوع استهلال ماه مبارک رمضان در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ما در یک جدال عمیق با دستگاه طاغوت و تمدن شیطانی هستیم که از زمان پیامبران تا به امروز ادامه دارد. امروز ۲۸۵ شبکه ماهوره‌ای به زبان فارسی به صورت شبانه‌روزی اعتقادات جوانان و مردم ایران اسلامی را مورد هجمه قرار داده و همه شاهدیم که مردم چگونه پوزه استکبار را به خاک مالیده‌اند.

انتهای پیام/