پلمپ یک موسسه فرهنگی و هنری بدترین شکل ورود به حریم هنرمندان است
پلمپ یک موسسه فرهنگی و هنری بدترین شکل ورود به حریم هنرمندان است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، پلمپ موسسه هنرمندان پیشکسوت با هر توجیه و دلیلی را غیرمنصفانه و بدترین شکل ورود به حریم هنرمندان دانست و از آن انتقاد کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به پلمپ موسسه پیشکسوتان هنرمند توسط شهرداری تهران، گفت: صنوفی همچون هنرمندان […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، پلمپ موسسه هنرمندان پیشکسوت با هر توجیه و دلیلی را غیرمنصفانه و بدترین شکل ورود به حریم هنرمندان دانست و از آن انتقاد کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به پلمپ موسسه پیشکسوتان هنرمند توسط شهرداری تهران، گفت: صنوفی همچون هنرمندان و پیشکسوتان به دلیل مهجوریت‌ و کمبودهایی که به آن‌ها تحمیل شده نیاز به توجه و انعطاف بیشتری از سوی ارگان‌ها و مراجع ذی‌ربط دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “فرهنگ” اولویت اول عموم جامعه است اما پایین‌ترین ردیف بودجه به آن تعلق می‌گیرد، افزود: داشتن مکانی برای گردهمایی‌های صنفی جزو حداقل حقوق هنرمندان کشور محسوب می‌شود لذا برخورد سلبی و پلمپ اماکن در اختیار آن‌ها، منصفانه نیست.

وی با انتقاد از تعطیلی “بنیاد تعزیه” و “موسسه هنرمندان پیشکسوت” توسط شهرداری، ادامه داد: اگرچه شهرداری نباید مستقیما وارد عرصه‌های فرهنگی شود چراکه تعدد دستگاه‌های فرهنگی موازی‌کاری را به دنبال دارد اما انتظار انعطاف در مقابل یک موسسه فرهنگی از سوی دستگاهی مانند شهرداری وجود دارد.

سیاوشی شاه‌عنایتی با بیان اینکه با آغاز به کار جلسات کمیسیون فرهنگی در هفته جاری موضوع فوق را در کمیسیون متبوعش مطرح خواهد کرد، گفت: امیدوارم کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای حل مشکل موسسه هنرمندان پیشکسوت به اجماع قابل‌قبولی برسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: پلمپ یک موسسه فرهنگی و هنری به هر دلیلی، بدترین شکل ورود به حریم هنرمندان محسوب می‌شود لذا انتقادهای بجایی به شهرداری تهران به دلیل رعایت نکردن حرمت این مجموعه، پس از تعطیلی بنیاد تعزیه وارد است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  مأموران شهرداری تهران، روز گذشته ساختمان جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت را پلمپ کردند.