پرتاب بالن جایگزین مناسب برای استفاده از اینترنت در شرایط خاص است
پرتاب بالن جایگزین مناسب برای استفاده از اینترنت در شرایط خاص است
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به ساخت سکوی پرتاب در پژوهشگاه فضایی تبریز گفت:  یکی از راه‌هایی که جایگزین مناسب برای استفاده از اینترنت در شرایط خاص استفاده از سکو‌های پرتاب بالن است.

به گزارش قلم پرس، حسن سالاریه طی مراسم افتتاح سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز اظهار کرد: از اواخر دهه ۸۰ صنعت فضایی در کشور پیشرفت چشمگیری داشت و قدم‌های موثری در این حوزه در کشور برداشته شده است.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور افزود: حوزه فضایی یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌های جذب نخبگان است و از آنجایی که محصولات تولیدی هم ارزش صادراتی دارند می‌توان سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه کرد.

وی با اشاره به ساخت سکوی پرتاب در پژوهشگاه فضایی تبریز گفت:  یکی از راه‌هایی که جایگزین مناسب برای استفاده از اینترنت در شرایط خاص استفاده از سکو‌های پرتاب بالن است.

رئیس پژوهشکده رانشگران فضایی ایران نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: این پژوهشکده با فعالیت در طرح‌های دفاعی کشاورزی و صنعتی و مخابراتی توانسته است ماموریت‌های بزرگی را به سرانجام برساند.

شاملی کار بر روی فیبر‌های نوری ساخت رانشگر‌های الکترونیکی و کار بر روی بالن‌های رکاب را از جمله طرح‌های تحقیقاتی این مرکز اعلام کرد.