پراید رکورددار سرقت اتومبیل/ سامانه «نما» نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه
پراید رکورددار سرقت اتومبیل/ سامانه «نما» نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: بخش قابل توجهی از سرقت در استان ما، مربوط به خودرو و یا قطعات و تجهیزات آن است که 48 درصد این حوزه را شامل می شود و در این بین خودروی پراید با 81 درصد رکورددار خودروهای مسروقه می باشد.

به گزارش قلم پرس، سردار حسین عبدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با اعلام خبر فوق افزود: یکی از علل رشد آمار سرقت در استان، افزایش معتادان متجاهر که به همت خادمین مردم در نیروی انتظامی، ۸۶ درصد این سرقت ها کشف شده است.

او ادامه داد: در این رابطه ۱۳ باند سارق در چهار ماهه اول سال جاری متلاشی شده اند که برخی از آنها از بومی نبوده و از استانهای دیگر به منظور سرقت آمده اند و هم اکنون در بازداشت پلیس آگاهی می باشند.

فرمانده انتظامی استان، سرقت از مغازه ها و سیم های برق را شایع ترین موارد در این حوزه معرفی کرده و اظهار داشت: سرقت در استان ما به نسبت کشور پایین است و یکی از کم وقوع ترین استانهای کشور با رتبه ۲۷ هستیم.

حسین عبدی، سامانه «نما» را نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه معرفی کرده و خاطرنشان ساخت: تصویر کلیه اموال مکشوفه پلیس در سرتاسر کشور در این سامانه موجود می باشد و افراد مالباخته در سرتاسر کشور می توانند با مراجعه به این سامانه و ارائه مشخصات اموال مسروقه خود، نسبت به وصول آنها اقدام کنند.

او با اشاره حوزه مواد مخدر و نرخ پایین آلودگی استان تأکید کرد: در حوزه مواد مخدر نرخ آلودگی پایینی نسبت به کشور داریم و در چهارماه اول سال جاری ۱۲۲۷ کیلو انواع مواد مخدر توسط پلیس استان کشف شده است که در این رابطه ۸ باند توزیع دستگیر شده اند.

او یادآور شد: در حوزه مواد مخدر پرونده های مربوط به حمل و توزیع ۶ درصد افزایش داشته اند و دستگیری های خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد توسط پلیس ۱۲ درصد افزایش داشته است.

حسین عبدی،با اشاره به گستردگی عرصه خدمت‌رسانی حوزه مأموریتی پلیس ابراز داشت: بر اساس آمار سال گذشته، در مجموعه دستگاه‌های دولتی ۸۹۰۰ خدمت ارائه می‌شود که ۱۶۰۰ خدمت در حوزه پلیس است که حدود ۲۰ درصد بوده و رقم قابل‌توجهی است.

او با تأکید بر اینکه رسانه‌ها همیار پلیس در موفقیت های ناجا هستند، گفت: در عصر ارتباطات خبرنگاران عنصر حیاتی اطلاع‌رسانی هستند که اگر همه اقدامات ما و شما به ارتقای آرامش منجر شود، کار ما درست انجام شده است.

او پلیس را دلسوز مردم دانسته که در عرصه‌های مختلف، جان خود را به خطر می‌اندازد تا مردم را در آسیب‌های اجتماعی و امنیتی و… کمک‌رسانی کند افزود: امروز توانایی کشف جرم در پلیس بالاست و مردم هم به پلیس اعتماد دارند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی، با اشاره به فعالیت های پیشگیرانه پلیس فتا، اظهار داشت: برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی و کلاهبرداری و هتک حرمت که از حوزه فیزیکی وارد فضای مجازی شده، دایره فعالیتهای فتا است که ۹۹ درصد جرائم سایبری در استان کشف‌شده و رسیدگی در کمتر از ۱۰ روز رخ می‌دهد..

او با اشاره به اینکه ۶۱۶ هزار و ۶۶۵ تماس با ۱۱۰ در چهارماهه امسال در آذربایجان شرقی ثبت شده است، گفت: میزان تماس‌ها ۲۸ درصد رشد داشته است که تماس‌های اخذ راهنمایی ۸۸ درصد رشد و تماس‌های عملیاتی ۸ درصد رشد دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با نگاهی به آمار داخلی نیروی انتظامی اظهار داشت: در ۴ ماهه امسال، انتقاد از پلیس در سامانه ۱۹۷ حدود ۳٫۴ درصد کاهش و بیش از ۴۰ درصد از میزان شکایات کاهش یافته است.

سردار حسین عبدی در پایان سخنان خود با انتقاد از اینکه در سال ۹۷ به نسبت خود استان، آذربایجان شرقی بیشترین تلفات تصادف را در سال‌های اخیر شاهد بوده است افزود: تعداد متوفیان در چهارماهه ۹۸ هم ۹ درصد رشد داشته است که در تصادفات فوتی، عمده‌ترین علت‌ها عدم توجه به جلو با ۴۱ درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۱ درصد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.