پدیده نادر و زیبای رنگین‌کمان قمری +عکس
پدیده نادر و زیبای رنگین‌کمان قمری +عکس

یک عکاس انگلیسی که برای شکار تصویری از ابر ماه در انتظار بود، با نهایت تعجب متوجه منظره نادر زیبایی شد که این پدیده را همراهی می‌کرد. بن گوین، عکاس حرفه‌ای انگلیسی در زمان ثبت تصویر خود متوجه رویداد نادر “رنگین‌کمان قمری” دوتایی شد که در شب رخ می‌دهد و بازتاب نور ماه کامل با […]

یک عکاس انگلیسی که برای شکار تصویری از ابر ماه در انتظار بود، با نهایت تعجب متوجه منظره نادر زیبایی شد که این پدیده را همراهی می‌کرد.

بن گوین، عکاس حرفه‌ای انگلیسی در زمان ثبت تصویر خود متوجه رویداد نادر “رنگین‌کمان قمری” دوتایی شد که در شب رخ می‌دهد و بازتاب نور ماه کامل با قطرات آب موجود در هوا منجر به تولید آن می‌شود.

گوین این تصویر را شب‌هنگام در ناحیه‌ای در شمال انگلیس ثبت کرد که در آن زمان، هوا مه‌آلود بود.

57371085

پدیده ابر ماه زمانی ایجاد می‌شود که ماه در حالت بدر به نزدیک ترین فاصله خود از زمین برسد که در این حالت، درخشان‌تر و بزرگتر از همیشه دیده می‌شود.

گوین با دوربین خود به ثبت تصویری با نوردهی طولانی پرداخت که نور و رنگ‌های رنگین‌کمان قمری را به شکل دقیقی نشان می‌داد. رنگین‌کمان دوم نیز روی قوی رنگین‌کمان درخشان‌تر اول قابل مشاهده است و همچنین می‌تواند نورهای نارنجی رنگ را در میان هوا دید.

ابرماه علاوه بر درخشان‌تر بودن نسب به ماه کامل طبیعی، همچنین باعث جزر و مد بیشتر آب دریاها و بالا آمدگی آب تا حدود یک تا دو سانتیمتر بیشتر می‌شود که بنا بر موقعیت جغرافیایی این مقدار می‌تواند کم و زیاد گردد.

منبع ایسنا