پدیده‌های اجتماعی را نمی‌توان با نگاه سیاسی، امنیتی و قضایی مدیریت کرد
پدیده‌های اجتماعی را نمی‌توان با نگاه سیاسی، امنیتی و قضایی مدیریت کرد
معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با تاکید بر اینکه هر جا کار را به خود مردم سپردیم آثار خوبی را شاهد بودیم، گفت: مدیریت آسیب‌های حوزه کودکان را باید به دست خود مردم و نهادهای برآمده از آنها حل کرد.

به گزارش قلم پرس، محمود عباسی در سومین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در تبریز با تأکید بر اینکه پدیده‌های اجتماعی را نمی‌توان با نگاه سیاسی، امنیتی و قضایی مدیریت کرد، افزود: کودکان کار و کودک‌همسری از پدیده‌های اجتماعی هستند که اگر با نگاه سیاسی به آن نگاه کنیم، بدون توجه به علت، سعی در پاک کردن صورت مسأله خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اگر دولت‌ها مجری خوبی بودند، نباید اکنون شاهد تضییع حقوق کودکان در جامعه بودیم، افزود: دولت باید از تشکل‌های مردمی حمایت کند تا آنها نیز زبان خانواده‌ها و کودکان باشند.

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با تاکید بر اینکه هر جا کار را به خود مردم سپردیم آثار خوبی را شاهد بودیم، افزود: مدیریت آسیب‌های حوزه کودکان را باید به دست خود مردم و نهادهای برآمده از آنها حل کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌‌های کنوانسیون حقوق کودک ایجاد هماهنگی بین نهاد‌ها و دستگاه‌هاست و کارهای بسیار شایسته‌ای در دادگستری‌ها انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: امید است برای مدیریت چالش‌های حوزه کودکان از موازی‌کاری دوری کرده و با هماهنگی و مسئوولیت‌پذیری جلو برویم تا در سال آینده شاهد تحول عظیم و چشمگیر در حوزه حقوق کودکان باشیم.

این کنفرانس به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با حضور فعالان و نمایندگان تشکل‌های مردمی و غیردولتی فعال در حوزه حقوق کودکان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.