پتانسیل مرکز آموزش و سیمولاتور قطار شهری تبریز برای تبدیل به قطب آموزشی در شمالغرب کشور
پتانسیل مرکز آموزش و سیمولاتور قطار شهری تبریز برای تبدیل به قطب آموزشی در شمالغرب کشور
مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور گفت: با توجه به ظرفیت های موجود مرکز آموزش و سیمولاتور قطار شهری تبریز در شمال غرب کشور می تواند به عنوان قطب آموزشی مطرح شود.
به گزارش قلم پرس، پوریا محمدیان یزدی در بازدید از مرکز آموزش و سیمولاتور قطار شهری تبریز اظهار کرد: طی بازدیدی که از مرکز آموزش مترو تبریز کردیم.  کیفیت آموزش در حد استاندارد  های مناسبی قرار دارد و در صورتی ادامه روند توسعه این مرکز آموزش، ظرفیت تبدیل به قطب در شمالغرب کشور را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه اخیرا درخواست تبریز مبنی بر گرفتن مجوز آموزش راهبری اخذ شده است، بر اساس چک لیست های موجود امکانات آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از اعزام تیم های کارشناسی به شهر تبریز تصمیم نهایی در خصوص مجوز ها اعلام می شود.
محمدیان با اشاره به کیفیت قابل توجه آموزش در این مرکز گفت: آنچه که بحث آموزش راهبری را در تبریز از دیگر استان ها متمایز کرده است دستگاه شبیه سازی است که در مجموعه مرکز آموزش راهبری شهر تبریز قرار دارد.
وی ادامه داد: این دستگاه با استاندارد های روز طراحی و اجرا شده است و می تواند به عنوان ابزار آموزش نوین در این حوزه  متمایز از دیگر مراکز آموزشی که در سطح کشور از ما مجوز گرفته اند عمل کند.
مدیر کل دفتر حمل و نقل  و ترافیک وزارت کشور با تاکید بر ضرورت توجه به زیر ساخت های بهره برداری مترو اظهار کرد: با توجه  به بازدیدی که در طی دو روز از زیر ساخت ها از جمله دپوی ائل گلی و دپوی لاله داشتیم خوشبختانه امکانات خوبی وجود دارد  و امکانات در حد مطلوبی قرار دارد و ان شاالله با بررسی های صورت گرفته در طی دو تا سه ماه آینده در خصوص مجوز های رسمی جلسات تشکیل می شود و با این اتفاق قطار شهری تبریز در شمال غرب کشور می تواند به عنوان قطب آموزشی مطرح شود.
محمدیان یزدی افزود: تبریز در ابتدای گام حمل و نقل ریلی قرار دارد و  با توسعه خطوط و کیفی سازی آموزش می تواند جزو شهرهای پیشرو کشور باشد.
وی گفت: قرارداد خرید واگن پایدار است و شهرداری تبریز نیز در این قرار داد جاری مشارکت فعالی داشته است از این رو سهمی که باید در این قرارداد برای شهرداری تبریز لحاظ شود در نظر گرفته شده است و با توجه به تولیدی که کارخانه خواهد داشت ناوگان جدید به شهر تبریز نیز تزریق می شود.
مدیر کل دفتر حمل و نقل  و ترافیک وزارت کشور خاطرنشان کرد: روند عملیات عمرانی در خط دو مترو تبریز نیز تسریع  می شود و در خصوص خط چهار این امکان وجود دارد که برای اولین بار مجوز تراموا به  شهر تبریز صادر شود.
وی با تاکید بر ضرورت به روز رسانی طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر تبریز گفت: افق مطالعه تبریز در ۱۴۰۰ تمام شده است و امروز برای تصمیم گیری نیاز به مطلعات جدید با افق ۱۵ ساله داریم و امیدواریم هر چه سریع تر با انتخاب مشاور ظرف یک سال آتی برنامه حمل و نقل ترافیک ۱۵ سال آینده تدوین و اقدامات توسعه ای در این برنامه در نظر گرفته شود.