پاسخ‌ ایران به تهدیدهای آمریکا کوبنده‌تر خواهد بود
پاسخ‌ ایران به تهدیدهای آمریکا کوبنده‌تر خواهد بود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بخش مهمی از اقتدار و عزت کشور وابسته به توان دفاعی است، گفت: اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی به تهدیدهای خود ادامه دهند قطعا پاسخ‌‌های جمهوری اسلامی ایران کوبنده‌تر خواهد بود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه […]

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بخش مهمی از اقتدار و عزت کشور وابسته به توان دفاعی است، گفت: اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی به تهدیدهای خود ادامه دهند قطعا پاسخ‌‌های جمهوری اسلامی ایران کوبنده‌تر خواهد بود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، با تاکید بر دعای مردم ایران در لحظه سال تحویل برای رشد و پیشرفت ایران در مسائل مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی ابراز امیدواری کرد که سال آتی شاهد پیروزی‌های گسترده برای ملت‌های مسلمان باشد.

امام جمعه تبریز بر ضرورت ترویج و ارج نهادن سنت‌های حسنه ایام نوروز همچون دید و بازدید که مورد تایید دین مبین اسلام است، تاکید کرد و گفت: انجام این رسم پسندیده موجب تزکیه انسان و کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون فقر می‌شود.

آیت‌الله شبستری با اشاره به این نکته که نباید برنامه‌های نوروز زمینه‌ساز گناه شود، گفت: برخی آداب نوروز و سال جدید مانند دید و بازدید و صله ارحام، دستگیری از مستمندان، نظافت منازل و سفر بسیار خوب و پسندیده است اما باید مراقب بود که برنامه‌های عید زمینه‌ساز گناه برای انسان نشود.

وی بر حفظ شئونات اسلامی در جشن‌های نوروزی تاکید کرد و گفت: عید نوروز عید ملی ایرانیان بوده و باید رنگ و بوی معنویت نیز به خود بگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با یادآوری سالگرد حمله مزدوران شاه پهلوی به مدرسه فیضیه قم در دوم فروردین سال ۴۲ تصریح کرد: این حادثه که موجب شهادت تعدادی از روحانیون شد، زمینه‌ساز رویدادهای بعدی و سرمنشأ انقلاب اسلامی شد.

آیت‌الله شبستری در ادامه با اشاره به خارج شدن بخشی از نیروهای کشور روسیه از سوریه اظهار داشت: رئیس جمهور روسیه با خروج بخشی از نیروهایش در سوریه موافقت کرده و پوتین رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرده هر وقت لازم باشد نیروهای این کشور به پایگاه‌های خود در سوریه برمی‌گردند.

وی با اعلام اینکه استقرار سامانه‌ها و بمباران داعش در سوریه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: خروج روس‌ها از سوریه با هماهنگی قبلی انجام شده و این به معنی کوتاه آمدن پوتین نیست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران اسلامی حامی دولت سوریه بوده و خواهد بود، افزود: سوریه در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دارد و وظیفه اسلامی ایجاب می‌کند کشور اسلامی در خط مقدم از سوی ایران اسلامی حمایت شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه به لطف الهی رژیم صهیونیستی رو افول و زوال است، تصریح کرد: طبق فرمایش رهبری که جمله ممتاز رهبری در سال ۹۴ هم انتخاب شده «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.»

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش موشکی اقتدار ولایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برد موشک‌های سپاه به منظور بازدارندگی و امنیت و آرامش منطقه بوده و تضمین می‌کند ایران قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه پایداری هر کشور به توان دفاعی‌اش بستگی دارد و ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، تصریح کرد: بخش مهمی از اقتدار و عزت کشور وابسته به توان دفاعی کشور است.

وی به جلسه شورای امنیت درباره رزمایش موشکی ایران که با حاشیه‌سازی آمریکا و رژیم صهیونیستی تشکیل شد،اشاره کرد و افزود: توان نظامی ایران در جهان کم نظیر و نماینده روسیه هم با رد ادعای نقض قطعنامه توسط ایران اعلام کرد ایجاد یک توانمندی بازدارنده بیش از هر زمان دیگر ضروری است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در جلسه اخیر شورای امنیت اکثر کشورها رزمایش اخیر موشکی ایران را مغایر قطعنامه این شورا ندانستند.

وی با بیان اینکه موشک‌های بالستیک ما تهدیدی برای اسرائیل و اقتدار آمریکا محسوب می‌شود تصریح کرد: رزمایش اقتدار ولایت و آزمایش موشک‌های دفاعی پاسخی به تهدیدات آمریکاست که دایما می‌گویند گزینه‌ها روی میز است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی به تهدیدهای خود ادامه دهند قطعا پاسخ‌‌های جمهوری اسلامی ایران شکننده‌تر خواهد بود.