پروژه پارک بزرگ تبریز یک پارک منطقه ای بوده و کاملا با دقت پیش می رود
پروژه پارک بزرگ تبریز یک پارک منطقه ای بوده و کاملا با دقت پیش می رود
معاون عمرانی شهردار تبریز از افتتاح استخر پارک بزرگ در سال آینده خبر داد و گفت: هدف ما در پروژه مترو بزرگ تبریز، حفظ هویت این پارک است و حتی یک متر زمین زراعی هم به کاربری دیگری تبدیل نمی شود.

به گزارش قلم پرس، محمدحسین اسحقی در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پیشرفت کار پروژه پارک بزرگ توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، اظهار کرد: پارک بزرگ تبریز نه یک پارک شهری بلکه یک پارک منطقه ای است و این پروژه کاملا با دقت پیش می رود و حتی یک متر نیز زمین زراعی از بین نمی رود.

او ادامه داد: هدف مهم در اجرای این پروژه حفظ هویت پارک بزرگ است. این پارک ۱۰ برابر پارک ائل گلی وسعت دارد و قطعا پس از احداث، مردم تبریز را به این سمت از شهر سوق می دهد.

معاون عمرانی شهردار تبریز با اشاره به ساخت استخر پارک بزرگ تبریز، عنوان کرد: بزرگی استخر این پارک ۱۱ برابر استخر ائل گلی است و هم اکنون قابل بهره برداری است.

او افزود: حجم آب استخر پارک بزرگ به اندازه حجم یک روز آب آشامیدنی شهر تبریز است چون عمق این استخر کم است. استخر، یک نقطه عطف در پروژه پارک بزرگ است و ما تلاش می کنیم پیاده راه اطراف استخر که هفت کیلومتر است را سال آینده تمام کنیم.

اسحقی در ادامه به دیگر پروژه های عمرانی شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: در پروژه توسعه پسماند نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) فعالیت دارد. احداث پل همسان کابلی در حال اجرا است و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا مرداد آینده به اتمام می رسد.

او با بیان اینکه برای تکمیل نگارخانه استاد حسینی ۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: در تکمیل پروژه مقبره الشعرا، هم اکنون پیمانکار مشغول فعالیت است و برای اتمام آن ۱۲ میلیارد پول نیاز داریم تا کف سازی انجام شود.

معاون شهردار تبریز اظهار کرد: در پروژه باغ دوکمال، رواق ها را تکمیل می کنیم و این پروژه هم پیشرفت خوبی دارد.

او همچنین اعلام کرد: ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای مسقف سازی فاز ۲ گلزار شهدا هزینه می شود که تا دهه فجر عملیات آن به اتمام برسد. در وادی رحمت، یک پارکینگ به وسعت سه هکتار احداث شده که بزرگترین پارکینگ شهر تبریز با ظرفیت بالای پنج هزار خودرو است که هم اکنون قابل افتتاح است.

او افزود: پروژه احداث مسیر دو کمال به طول ۱۰ کیلومتر با عرض ۶۰ متر است که سه کیلومتر آن اجرا شده و هزار و ۵۰۰ متر در حال اجرا است. این مسیر به طرح تبادل امام علی (ع) و جاده باسمنج وصل می شود.

اسحقی گفت: تبریز تنها کلانشهری است که شرکتی به نام خانه سازی و احداث مسکن و تولید قطعات مسکونی داریم که از فروش قطعات تولیدی، ایجاد درآمد می کند.