وعده ۳ ماهه برای تشکیل مس آذربایجان
وعده ۳ ماهه برای تشکیل مس آذربایجان
مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران گفت: در خصوص انتقال حساب های مجتمع مس سونگون به استان نیز گفت: از ۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی شرکت ملی مس، هفت تا هشت هزار میلیارد تومان در بانک های استان متمرکز شده است.

به گزارش قلم پرس، علی رستمی در جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به حاشیه بالای سود مس و اشتغال ۲۸ هزار نفری در این حوزه  اظهار کرد: به دنبال ایجاد آزمایشگاه مرجع معدنی در شمالغرب و با رویکرد استان آذربایجان شرقی هستیم.

وی با اشاره به پایین بودن تعداد شرکت های اکتشاف معدنی در استان گفت: استان آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت های بالایی که در حوزه معدن دارد، باید دارای تعداد زیادی شرکت مهندسی در حوزه اکتشاف معدنی باشد که در صورت شکل گیری این نوع شرکت ها، می توان مجتمع مس سونگون را وادار به برگزاری مناقصه بین شرکت های مهندسی معدنی استان کرد.

رستمی ادامه داد: برای نیل به هدف برنامه ریزی شده در استان، باید یک میلیون تن دیگر کنسانتره تولید شود که برای این حجم، سرمایه ۴۰ هزار میلیارد تومانی نیاز است.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران  با اشاره به برنامه شرکت برای ایجاد صنایع پایین دستی مس در استان گفت: همچنین خالص سازی کاتد مس، تکمیل زنجیره تولید و ایجاد کارخانه های ذوب از جمله مواردی است که مدنظر بوده و برای سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز می تواند مناسب باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این شرکت چند صد میلیارد بابت مسئولیت اجتماعی در منطقه هزینه کرده است، گفت: پروژه های راه سازی، باشگاه های ورزشی، طرح های فاضلاب شهری و دیگر پروژه های مشابه در منطقه توسط شرکت اجرایی شده است.

رستمی در خصوص انتقال حساب های مجتمع مس سونگون به استان نیز گفت: از ۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی شرکت ملی مس، هفت تا هشت هزار میلیارد تومان در بانک های استان متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص پرداخت مالیات در خود استان نیز مذاکراتی با سازمان مالیاتی صورت گرفته و روند در حال انجام است، گفت: در خصوص تشکیل شرکت مس آذربایجان که در سفر ریاست جمهوری به استان تصویب شده، موضوع به مشاور ارجاع شده تا مطالعات لازم صورت گیرد و البته مشاور نیز تشکیل شرکت را به ما توصیه کرده است. در این خصوص انتظار می رود طی دو سه ماه آینده، شنونده خبرهای خوبی باشیم.

سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی مس در استان آذربایجان شرقی

رستمی از سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی مس در استان خبر داد و گفت: منابع آن از نقدینگی مس و فاینانس های تامین شده از کشورهای دیگر خواهد بود.

وی همچنین از امکان مشارکت بخش خصوصی در ایجاد کارخانه ذوب در استان خبر داد و گفت: در این زمینه، ما حاضر به تامین کنسانتره لازم هستیم که حجم سرمایه گذاری برای ایجاد یک کارخانه ذوب ۲۰۰ هزار تنی، حدود ۷۰۰ میلیون یورو است.

انتهای پیام/