وزرا ارزشی به نظرات استاندارن نمی‌دهند
وزرا ارزشی به نظرات استاندارن نمی‌دهند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزرا وقعی به نظرات استاندارن نمی‌نهند و اکثر استانداران اظهار گله‌مندی می‌کنند که همه این‌ها به نوع سیاست‌گذاری دولت مربوط می‌شود. به گزارش قلم پرس، احمد علیرضابیگی در خصوص لزوم افزایش اختیار استانداران، اظهار داشت: استاندارانی که در راستای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در معرض تعویض و تغییر […]

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزرا وقعی به نظرات استاندارن نمی‌نهند و اکثر استانداران اظهار گله‌مندی می‌کنند که همه این‌ها به نوع سیاست‌گذاری دولت مربوط می‌شود.

به گزارش قلم پرس، احمد علیرضابیگی در خصوص لزوم افزایش اختیار استانداران، اظهار داشت: استاندارانی که در راستای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در معرض تعویض و تغییر قرار گرفتند، باید نتیجه عملکرد خود و آثار مثبت دوران مدیریت خود در استان را بیان کنند.

وزرا وقعی به نظرات استاندارن نمی‌نهند

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس بیان کرد: عموما استانداران از فقدان اختیارات و متصلب بودن دولت گلایه دارند و عدم امکان دسترسی به رئیس جمهور را یکی از مشکلات اساسی خود بیان می‌کنند.

وی افزود: وزرا وقعی به نظرات استاندارن نمی‌نهند و اکثر استانداران اظهار گله‌مندی می‌کنند که همه این‌ها به نوع سیاست‌گذاری دولت مربوط می‌شود.

قوه مجریه سیاست‌های متعارضی را در بخش‌های مختلف تعقیب می‌کند

علیرضابیگی ادامه داد: فقدان هماهنگی در دولت سبب شده که قوه مجریه سیاست‌های متعارضی را در بخش های مختلف تعقیب کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در پویش‌هایی که برای اسنتخاب استانداران مطرح است، استانداران نیز نظرات خود را بیان می‌کنند و به مشکلات مختلفی در درون دولت اشاره می‌کنند که چه مشاجراتی بین وزرا و استانداران رخ داده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استانداران فاقد اختیاراتی هستند که باید با تمسک جستن از آن‌ها به اهداف خود برسانند و نمایندگان عالی دولت در استان‌‎ها همین اختیارات کم را عامل عدم رضایتمندی مردم می‌دانند.

دولت به هیچ عنوان اختیاراتش را به استانداران تفویض نکرده است

علیرضابیگی با اشاره به اینکه کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس باید به عملکرد استانداران توجه کند، اظهار داشت: اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و شرایطی که در قبال استانداران بر دولت حاکم است، سبب شده تا کمیته‌ای که در کمیسیون امورداخلی کشور برای بررسی وضعیت استانداری‌ها ایجاد شده برنامه‌های خود را پیش نبرد.

وی افزود: دولت به هیچ عنوان حاضر نیست اختیاراتش را به استانداران تفویض کند، در این شرایط عملا نمی‌‌شود اقدام ملموسی را شاهد بود.

دولت باید پس از زلزله اختیاراتش را به استاندار کرمانشاه تفویض می‌کرد

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین نقطه برای تجلی اختیار استانداران در منطاق زلزله زده است، دولت باید اختیاراتش را به استاندار آن استان تفویض کند تا سبب وحدت مدیریت برای ایجاد آرامش مردم شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گزارش‌هایی که از مناطق زلزله زده ارائه می‌شود حکایت از وضعیت نابسامان و سیاست‌های متعارض دولت دارد، این گزارش‌ها نشان می‌دهد که دولت حداقل در مدیریت بحران نیز وحدت مدیریتی را ایجاد نکرده است./