وزارت کار می‌خواهد خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف کند
وزارت کار می‌خواهد خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف کند

نایب‌رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با بیان اینکه وزارت کار می‌خواهد خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف کند، گفت: البته بحث و بررسی‌ها در کمیسیون‌های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد. به گزارش قلم پرس به نقل از تسنیم، اسد بابایی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و مطبوعات کشور از […]

نایب‌رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با بیان اینکه وزارت کار می‌خواهد خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف کند، گفت: البته بحث و بررسی‌ها در کمیسیون‌های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.

به گزارش قلم پرس به نقل از تسنیم، اسد بابایی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و مطبوعات کشور از لحاظ اقتصادی با مشکلات متعددی مواجه هستند، اظهار داشت: با توجه به این‌که رسانه‌های مکتوب با گران شدن قیمت کاغذ و زینک با مشکلات عدیده‌ای گرفتار شده‌اند به‌خودی‌خود این امر موجب تضعیف رسانه‌های مکتوب می‌شود و این مهم احتمال تعطیلی نشریات با سابقه در کشور را افزایش می‌دهد و فعالیت حداقلی این نشریات با شرایط فعلی نیز دور از انتظار نیست.

نایب‌رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور ادامه داد: هزینه‌های دفتری و ضعف اقتصادی سازمان‌ها و حذف آگهی بعضی از وزارتخانه‌ها و نهادها از جمله مهم‌ترین عوامل تضعیف رسانه‌هاست و در شرایط کنونی است در حالی که عملاً می‌بینیم هزینه‌ای که برای چاپ نشریات می‌شد به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته است.

بابایی تصریح کرد: وزارت کار می‌خواهد خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور حذف کند البته بحث و بررسی‌ها در کمیسیون‌های معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد، با این حساب می‌توان گفت خبرنگاران بر لبه تیغ حرکت می‌کنند و اگر مسئولان مربوطه اطلاع داشته باشند خبرنگاران برای تهیه گزارش به مناطق مختلف پرخطر و صعب‌العبور سفر می‌کنند آن‌وقت خود به سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری اذعان می‌کنند.

سامان‌دهی امور بیمه‌ای خبرنگاران مطالبه چندین و چند دهه‌ای است

وی با بیان اینکه سامان‌دهی امور بیمه‌ای خبرنگاران مطالبه چندین و چند دهه‌ای خبرنگاران کشور است، گفت: امیدواریم با تدابیری که در آینده مسئولان لازم است اتخاذ کنند دغدغه بیمه‌ای خبرنگاران حل شود تا حداقل خبرنگاران مشکل معیشت و بیمه‌ای نداشته باشند تا بتوانند حداقل‌های معیشتی خود را تأمین کنند.

نایب‌رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با اشاره به خبرهای واصله مبنی بر شکایت برخی مدیران از رسانه‌های استانی یادآور شد: نباید مسئولان حتماً از انتقاداتی که در رسانه‌ها و مطبوعات منتشر می‌شود گارد بگیرند و اگر در صحت و سقم مطالب ایراداتی هم وجود دارد راهکارش ارسال جوابیه است که قانون‌گذار در قانون مطبوعات پیش‌بینی کرده است و پایگاه خبری یا نشریات ملزم به درج جوابیه هستند.

بابایی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها مشاوران مدیران و امین مردم هستند، خاطرنشان کرد: شکایت از رسانه‌ها و مطبوعات ضعفی برای مدیران محسوب می‌شود، این در حالی است مدیران می‌توانند از رسانه‌ها به‌عنوان مشاوران مورد اطمینانی که دغدغه مردم را بر گردن دارند بهره‌گیری بگیرند.