وزارت دفاع جمهوری آذربایجان: درگیری ها در قره باغ ادامه دارد
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان: درگیری ها در قره باغ ادامه دارد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه طی گزارشی از ادامه درگیری ها و تلفات جانی در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی خبر داد. قلم پرس به نقل لز خبرگزاری ایرنا، در این گزارش ادعا شده است که با وجود این که ارتش جمهوری آذربایجان بطور یکجانبه اعلام آتش بس کرده […]

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه طی گزارشی از ادامه درگیری ها و تلفات جانی در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی خبر داد.

قلم پرس به نقل لز خبرگزاری ایرنا، در این گزارش ادعا شده است که با وجود این که ارتش جمهوری آذربایجان بطور یکجانبه اعلام آتش بس کرده است، اما همچنان تنش همچنان در منطقه مورد مناقشه ادامه دارد.
این گزارش مدعی شده است که، در درگیریهای روز گذشته (یک شنبه) و بامداد امروز، نیروهای ارمنستان متحمل تلفات جانی و خسارت قابل توجه تجهیزات نظامی شده و نیز سه نظامی جمهوری آذربایجان جان خود را از دست دادند.
به گزارش ایرنا، آتش جنگ و درگیری بار دیگر روز شنبه در منطقه مورد مناقشه «قره باغ» میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان شعله ور شد و تبادل آتش میان نظامیان دو طرف جان عده ای از سربازان آذری و ارمنی را گرفت.
خبرگزاری ها پس از مدتها آتش بس قره باغ کوهستانی، روز شنبه هفته جاری این خبر را مخابره کردند: «نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ بر روی یکدیگر آتش گشودند.»
قره باغ حتی قبل از فروپاشی شوروی نیز در وضعیت نه جنگ و نه صلح بسر می برد، اما شرایط منطقه نشان می داد که برای اختلاف افکنی بین دو کشور تازه به استقلال رسیده جمهوری آذربایجان و ارمنستان داوطلب خوبی است.
برخی از کارشناسان نیز پیش از آغاز درگیری در این منطقه هشدار داده بودند که این ناحیه گره کوری را در قفقاز جنوبی ایجاد کرده است و هر لحظه از آن بوی باروت به مشام می رسد.